Jørgen F.J Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Heisann! Jeg skal få senket coupen min lovelig nå. så trenger nye fjærer med TUV papirer. noen som har anbefalninge? Hvilken høyde passer bra? Puter for og bak ? Merke på fjærer ? og til en god pris =) Nå har jeg 2'er puter foran og 3'er puter bak. Mercedes 300ce - 1988 Mvh Jørgen
tommern57 Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Eibach er greie fjærer. Betalende medlemmer har 20% hos Hellanors avdelinger. Finn din nærmeste her: http://www.hellanor.no/no/avdelinger/ H&R har jeg også hørt mye bra om. Lesjøfors har en tendens til å bli lavere etter en stunds bruk
Jørgen F.J Posted April 10, 2014 Author Posted April 10, 2014 Takker for tips =) vet du vem som leverer H&R Fjærer i norge? Må sendest. http://www.autoroyal.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1204312&catalogDirectoryId=772&menunode=633670877016672143 Noen som har erfaring med disse? hvor lav er di ? Hvor lav kan jeg ha?
FredrikE300D Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Brems.no fører H&R til 220CE/230CE, samt 300CE 40mm
Jørgen F.J Posted April 10, 2014 Author Posted April 10, 2014 Brems.no fører H&R til 220CE/230CE, samt 300CE 40mm 40mm senk, hvilke puter bør jeg bruke ?, de senkefjærene jeg har nå på er egenlig for lavt, værtfall på norske veier. usikker på milimeter på dem. her er bilde av biln med senk:
Jørgen F.J Posted April 10, 2014 Author Posted April 10, 2014 Fant disse på Brems.no Men trenger jeg ikke noe form for spesialputer for disse fjærene ? de er jo smalere i enden enn normalt ? og følger det med ¨TUV¨ papirer på disse?
Jørgen F.J Posted April 11, 2014 Author Posted April 11, 2014 når jeg klikket inn på notat, så sto det : - 72, Øvre fjærplate / toppsete må byttes. Ny inner diameter på fjær er Ø83mm, husk å måle!! Tidligere inner dia Ø100mm. så ble litt usikker.
Jørgen F.J Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 Fikk aldrig noe svar fra de når jeg sendte mail. spurte om det trengtes spesialputer og om det var med TUV papirer på disse. Noen som har andre anbefalninger? Hva må til for å få senkesett godkjent ? Firehjulskontroll Lys justering ??
modzona Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Trenger ingen spesial puter for H&R fjærer. Skal også følge med tuv papirer på H&R Men hvis du synes den høyden du har i dag er for lav så vil nok ikke H&R bli noe høyere. Tror nok du må på originale sportline fjærer for å få den høyden med senk du er ute etter. Evt kan du kjøpe senkefjærer å prøve deg frem med forskjellige puter til du er fornøyd med høyden.
Jørgen F.J Posted April 14, 2014 Author Posted April 14, 2014 Okei Takker for svar! Hvilke merke er orginale sportline fjærer ? Hvor får jeg tak i slike !
Jørgen F.J Posted April 14, 2014 Author Posted April 14, 2014 Vell, da var det bestilt H&R fjærer! får prøve meg med disse. må få fikset litt mer sportseligere dempere for bedre kjøreegenskaper, men økonomien strekker ikke til for tiden til det. Referat fra Brems.no Hei Jørgen. Alle H&R’s produkter er testet å godkjent på samme bil som du har, slik den kom originalt fra fabrikk. Du trenger ikke gjøre/montere noe spesielt dersom H&R’s notat liste ikke sier det. Ut ifra hva jeg ser er det ingen notater som tilsier at du må gjøre noe spesielt på denne bilen. Fjærene har selvfølgelig en annen form enn hva originalfjæra har, da pga. at H&R’s fjærer er progressive samt at de er kortere.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now