Jump to content

124 og hjulstillingskontroll

Recommended Posts

Guest Hagto
Posted

Byttet ytre endeledd på bruksbilen for en stund siden. Tok ta 4hjulskontroll med justering av camber/caster foran.

Sliter da etterpå med dårlig selvoppretting og om jeg legger over rattet nesten helt over ved sakte fart så vil rattet helt over av seg selv.

Leser nå på nettet om bruk av "spreader bar" og avmontering av krengestag foran ved justering av forstilling.

Noen av dere som vet?  Er gammel mercedes så avansert å justere?

Posted

En årsak til dårlig selvoppretting kan være for stramt justert styresnekke. Skal ikke være

noe hokuspokus å justere disse forstillingene. Spreader bar brukes vel for å simulere rullemotstanden

ved å spre hjulene litt i forkant. Dette påvirker spissingen.

Posted

NAF mener i hvertfall at 124 er spesielle å justere for- og bakstillingen på og de fikk det heller ikke til ordentlig på min tidligere S124 :(  S211´en jeg har nå fikk jeg justert på Mercedes-verksted og den ble knallbra, jeg fikk selvopprettingen tilbake selv med skjevslitte dekk.

Guest Hagto
Posted

Fikk problemet med selvoppretting ETTER hjulstillingskontroll. Har ikke rørt snekka. Så jeg har ikke gjort noe feil med justering? Jeg brukte ikke en slik press bar når jeg justerte og på papiret er caster og spissing så å si 100% rett med unntak av camber 2 minutter utenom grensa på høyre framhjul

Posted

Hvis du byttet ytre ledd foran uten å løsne bærearmen fra bilen skal det strengt tatt ikke være nødvendble med justering.

Har erfart treigere selvoppretting med for lite spissing (toe out)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...