Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skiftet klosser bak på W211n i dag og det virker som klossene ligger innpå skivene da disse blir veldig varme.

Har også skiftet klossene en gang før bak på bilen og hadde ikke dette problemet da.

Mulig dette er SBC bremsene som som kødder til dette for meg.

Kjøpte uorginale klosser denne gangen mulig disse er tykkere enn orginale, men var ikke noe problemer å få dem på.

Mener å ha lest at systemet bør kalibreres etter klosseskift, finnes det en snarvei utenom Star tro ?

Posted

Skiftet klosser bak på W211n i dag og det virker som klossene ligger innpå skivene da disse blir veldig varme.

Har også skiftet klossene en gang før bak på bilen og hadde ikke dette problemet da.

Mulig dette er SBC bremsene som som kødder til dette for meg.

Kjøpte uorginale klosser denne gangen mulig disse er tykkere enn orginale, men var ikke noe problemer å få dem på.

Mener å ha lest at systemet bør kalibreres etter klosseskift, finnes det en snarvei utenom Star tro ?

Ikke fullverdig svar på spørsmålet ditt, men dersom du får klossene på så er de ikke for tykke. Hadde samme problemet på SEC'en at klossene var litt tykkere, slik at de var vanskelige å få på over skiven, men det tilpasset seg fort etter ett par mils kjøring.

Dersom skivene dine har stor slite kant inn mot senter, og spesielt i ytterkant, så vil det ta litt tid før klossen får slitt seg til, og treffe skiva riktig. I noen tilfeller hvor det er stor slitekant så kan klossen bli ødelagt og skeivt slitt. Da vil det bli en del varmegang..

Posted

Ble glidepinner smørt opp og stempel sjekket?

Sleit masse med varmgang i fjor. Foran var det kombinasjonen uoriginale calipere og nye klosser som var problemet og bak var det glideboltene.

Etterhver ble alt bra med nye pakninger og O-ringer og skikkelig rengjøring og oppsmøring.

Posted

Ganske vanlig problem dette når det monteres uoriginale deler på bremsene bak på 211.

Fikk selv bare problem på ene siden på min 03`S211. Prøvde "alt", kalibrering av SBC, smøring

av alle glideflater og sliping av klossene. Tok så av caliperen og demonterte denne. Det jeg

fant var at sylinderen var litt trangere innerst slik at stempelet kløp. Fant ikke antydning til rust

og stempelet er av et eller annet "plastmateriale" så jeg satte det i dreibenken og slipte av noen

tusendeler med 800, 1200 og tilslutt 2000 korning med vann. Satte så alt sammen med silikonfett

beregnet på bremser og prolemet var borte.

Sikkert ikke tilfelle, men man skulle nesten tro at caliperen er laget slik for at uoriginale deler ikke

skal kunne brukes :lol: :lol:

Posted

Skal ærlig innrømme at jeg ikke smurte opp glideboltene jeg får skru av igjenn calipperne og rengjøre smøre opp igjenn disse.  8)

Posted

Jeg husker Gujoni sine problemer og det er jo litt bekymringsfullt.

Stempelet er vel keramisk og dermed sikkert ganske hardt og at det er sprøtt vet jeg da det er slått et skall av det ene stempelet bak på min. De er ganske solide men det skader ikke å behandle de med litt forsiktighet når de skal presses ut og inn.

Posted

Tror jeg ikke skal tukle med stempelet, men ta av calipperne rengjøre og smøre opp glideboltene med nytt fett.

Når jeg starter bilen og tester om den henger så virker det som om deikke gjør det når jebare kjører noen meter, men hvis jeg kjører såpass at jeg får opp fart så legger klossene seg inntil skivene.

Skulle hatt star med et kurs på dette når man er W211 eier. 8)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...