Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå har det dukket opp et par ekstra problem på min cls som jeg har hatt knapt et år :(

1)Merker at hvis jeg står på tomgang med varm motor over litt tid så justerer den ned turtallet fra ca 700rpm til 500rpm og da rister hele bilen og motoren, da ligger den og "gnager" på 500rpm så det kjens i hele bilen, trør jeg på gassen så går den tilbake til ca 700rpm og ligger der en stund før den justerer seg ned igjenn og det samme skjer, dette har jeg kun merket på varm motor, og det er sikkert fordi den aldrig justerer seg ned så lavt ved kald motor?

2) jeg fylte olje på maskinen for ca 2mnd siden, 1-liter, da snakket jeg med en MB mekaniker som sa at 642 maskinen bruker ca 1-liter olje i året, og når jeg kjørte til jobb i går mårres så ga den beskjed i displayet "check enginge oil when next stop", jeg sjekka olja i slutten av arbeidsdagen og da var den helt på bunn av peilepinnen, jeg etterfylte så 2,2liter olje, jeg syns dette er et skremmende tegn, det er ikke olje på bakken etter bilen, og den ryker ikke blårøyk heller, hvor blir det av olja ? :(

Setter stor pris på innspill fra dere :)

Posted

Usikker på om det har noe å si for symptomene dine, men disse motorene har en tendens til å strekke kjedet ganske mye etter x antall kilometer. Kan feil timing føre til slike feil?

• 1 month later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...