mosteen Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Min 2011 ML300 CDI har den samme motoren som ML320 CDI, men med 20hk mindre. Så vidt jeg forstår er forskjellen kun i programvaren. Er den noen som vet om det finnes firmaer der ute som kan omprogrammere dette "originalt"? Jeg ønsker ikke chiptrimming per se, men det hadde vært morsomt å fått lagt inn originalt "320-program". Morten
Christoffer Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Hei! Gromme biler du har fått deg Tipper du har muligheten til å gjøre om programmeringen fra 300CDI til 320CDI hos AutoStern. Der kan man jo også få Brabus tuning hvor man beholder garanti på bilen osv. Alternativt så har man TS Racing på Lørenskog. Vet at de etter en omprogrammering har anledning til å tilbakestille til originalt hvis ønskelig. Ville vel begynt med en telefon til disse og forhørt meg litt.
Beckern Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Hvis jeg var MB ville det ligge hardkodet modelltype som forhindrer lagring av " feil" og FEIL program. Et fullgodt alternativ etter min mening er å gå for TS racing sin variant. Det er ikke chiping men omprogrammering som langt på vei er lik en omprogrammering på merkeverksted ville gjort.
Christoffer Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Hvis jeg var MB ville det ligge hardkodet modelltype som forhindrer lagring av " feil" og FEIL program. Beckern: Beklager, men jeg skjønte ikke helt hva du mente her?
Christoffer Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Beckern: Beklager, men jeg skjønte ikke helt hva du mente her? Tror jeg skjønte det allikevel. Men tror du ikke MB kan omprogrammere til original 320CDI så lenge man betaler for det? Tenker det siden de tilbyr Brabus omprogrammering som man selvfølgelig må betale for. Men jeg er enig i at TS Racing er et veldig godt alternativ.
Beckern Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Hvis jeg var MB ville det ligge hardkodet modelltype som forhindrer lagring av " feil" og FEIL program. Beckern: Beklager, men jeg skjønte ikke helt hva du mente her? At det ligger sikkerhetssystemer inne som gjør at en slik omprogrammering ikke er mulig. ECU kan være fysisk identisk men likevel ha forskjellige delenr til de to og forskjell kan være modell kode som ligger låst og fast kodet. Original mercedes omprogrammering ville da sjekke at denne koden er rett. Merk at jeg synser her, det sikkert vel verd å sjekke dette.
mosteen Posted April 9, 2014 Author Posted April 9, 2014 Jeg har sendt ut en føler til CoC-verkstedet til Autostern, så får vi se
mosteen Posted April 9, 2014 Author Posted April 9, 2014 Da fikk jeg negativt svar fra BOSA, hadde jo ventet meg det, men da var det sjekket i hvert fall.
tommern57 Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Iom det er et avgiftsspørsmål her i landet, hadde det kanskje vært en ide og sende en forespørsel til en svensk forhandler/verksted? Mulig de har et annet syn på saken?
mosteen Posted April 9, 2014 Author Posted April 9, 2014 Ja, could be, men i og med at MB selger 280, 300 og 320 i mange markeder så er nok dette en no-no. Det er jo en "bracket"-marketing som MB bruker med et formål, ikke bare pga. norske avgifter. Min henvendelse til BOSA var ekstremt ryddig, jeg hadde til og med lagt ved avgiftssregnestykket (kr. 2.220,- / Kw - 40% for alder) i et utkast til brev til tollmyndighetene.
Megaoctane Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Sjekk med Sverige eller Steve hos mbenznl om det er mulig, og hva politikken til Mercedes er på dette punktet.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now