X124X Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Hei, etter at jeg monterte led pærer i park å grøfte lys så lyse det i instrumentpanelet at en pære er gåen selv om jeg har lys. jeg monterte først biltema pærer men byttet til kickstart sine pærer med canbus. av å til så slutter det å lyse i instrumentpanelet men kommer tilbake igjen etter en stund. plages også med en rar kakke lyd bak på høyre side, den kakker når jeg treffer små knappe humper/hull. lyden kommer å går, når den kakker så kan den vare i noen dager å er den bare borte å da kan den være borte i en god stund. håper på å få hjelp eller tips
FredrikE300D Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Kakkingen kan være linkstag fra stabilisatorstag og ned på bærearmene bak, enkle å sjekke for slakk og veldig enkle å bytte. Ellers kan det være kuleleddet i nivådemper som er slitt. Jeg vet jo ikke hva slags bil du har, men tolker at det er en 124 grunnet forumnavn
X124X Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 Vist det er det lagre i dempern, må æ bytte hele dempern eller bare lagre?
FredrikE300D Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Da må hele nivådemperen byttes, koster ca. 3000kr for en fra Sachs fra feks. AutoTrio. For å sjekke slakken i kula, jekk opp bilen, fjern bolten i toppen av nivådemperen og jokk demperen opp og ned for å se om det er noe slark. Det er nok lurt å ha en bukk under bærearmen når nivådemperen løsnes fra bilen, er noe dritt dersom fjæra har lyst til å komme ut og slå deg i fjeset! Når det gjelder pærevarsler, så får man ikke gjort så veldig mye med det, canbus hjelper ikke stort da denne bilen ble konstruert lenge før det var vanlig å bruke bus-systemer i biler(kommunikasjon mellom ulike moduler av bilen), den gang hadde man nok med å få kontormaskiner til å snakke sammen på en bus. Jeg hadde nok bare fjerna pæra i instrumentet om du på død og liv skal ha LED.
X124X Posted April 11, 2014 Author Posted April 11, 2014 åkei, ska sjekke dempern da jeg sjeket sikringsboksen om d kunne være dårlig kontakt men d var det ikke, me jeg oppdaget at når jeg banket på sikringsboksen så funket alt. skrudde av dekselet over releene å når jeg rørte å kakket litt på releet som heter 1265420332 så funket det. må sikkert kjøpe det nytt
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now