Tobbe Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Her i oljehovedstaden hvor alt er honning og gull så er det omtrent bare utsøkte merker som vekker oppsikt. Tesla er allemannseie, den bilen observeres med et gjesp, det skal langt mer til før blaserte oljecowboyer gidder å løfte på blikket å gi et anerkjennende nikk. Poenget er vel at folk ikke lenger vet hva de selv mener og synes men smaken er styrt etter x antall millioner som ruller på 4 hjul. Det samme synes jeg er tilfelle med endel Benz modeller, fellestrekket er at de koster penger. Selv damene i Ottar ser og er i tillegg "villige" til å innrømme at CL er en lekker kjerre. Alt er perfekt, modellen er et kunstverk men på en annen side gir det ingen utfordring fordi bilen krever ikke engasjement for å likes. Trekker man den tråden videre og invollverer et snev av interesse så synes jeg at W210 har mye potensiale. Må bare si at jeg liker den bedre og bedre. Den ser ut som en bil, bastant, linjelekker, nydelig front og en hekk som får enhver brasiliansk rumpeskole til å applaudere. Denne bilen står fjellstøtt på egen hånd, den trenger ikke tuning fra carlsson eller hva de nå enn heter for å se bra ut. Noen feite felger kan jeg være med på men thats it. Går en hvit W210 dønn orginal her i byen, velholdt får et nytt begrep når man ser den bilen, faen meg fin kjerre. Legger med et bilde jeg tilfeldig fant på nett.
OlaNormann Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Få en med V8 og 4matic så har du bil som ikke står tilbake i forhold til det meste av dagens biler. Sitter bedre og bedre styring enn de fleste nyere biler inkludert Mercedes, men det gjelder selvfølgelig for oss litt store med maskulin mage.
POS Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Akkurat de felgene likner på Carlsson-felgene min far hadde Jepp, jeg liker 210. Er noe klassisk over linjene i stedet for de aggressive trendene som er nå.
Gujoni Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 210 er klassisk pen, som man sier om pene eldre damer . Er selv stasjonsvognelsker og synes nok derfor S210 er hakket penere enn W210.
E_S Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Har lagt merke til det samme selv med min bil. Dessverre har nok toget gått karosserimessig - bilen trenger en hellakkering for å bli pen på nærmere avstand enn ti meter, og det vil aldri være noe poeng på en stakkars E200 med godt over 500kkm, men hadde jeg hatt masse penger til overs skulle jeg vurdert det. Bilen står også komfort/kjøreegenskapsmessig etter min mening ikke noe tilbake for mye nyere biler..
POS Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Jeg ble veldig overrasket i sommer. Da brukte jeg min fars 211 2003 E270CDI (sedan), og jeg savnet faktisk min S210 E300 TDT 1998. Det er noe som gjør at 210 føles større og "mer bil" ut. Begge er Avantgarde, og begge har skinninteriør lavprofildekk etc. Men det er noe med følelsen i E300 S219 som bare er deilig.
Tobbe Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Denne som er for salg på finn viser jo at W210 ikke trenger å være en rusthaug, ser flott ut på bildene ihvertfall og med en fet 320 maskin. Personlig liker jeg igrunnen fargen også men er usikker på om det er kurant eller ikke blandt allmenheten. Hva gjelder en bil til 100tusen så ville jeg ikke brydd meg stort men hva med en CL til 7-800 tusen i gull metalikk. Nei jeg tror ikke det. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=47848966
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now