Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann

Er på utkikk etter ett sett med alle behøvelige klips til saccoplatene til en coupe 124.

selges dette på ebay, evnt noen som har link?

er usikker på hvordan de ser ut, så var ikke så lett og søke opp selv.

Takk for hjelp på forhånd!

Mvh

Jørgen

Posted

Takk for det, bestiller ett par pakker av dem du linket fra ebay, om de ikke stemmer til saccoplatene kan de sikkert være kjekk å ha ! :D

var såppas rimelig.

Posted

Takk for det, bestiller ett par pakker av dem du linket fra ebay, om de ikke stemmer til saccoplatene kan de sikkert være kjekk å ha ! :D

var såppas rimelig.

Men det er mulig det er forskjellige opp og nede... Husker ikke helt, men skal finne frem en av saccoene i fra garasjen i morgen.

Posted

Fant ikke de to sacco delene jeg mente skulle ligge i garasjen. Men har to sett liggende på et lager, men får ikke reist bort ditt før til helgen.

Du bør kanskje legge ut denne henvendelsen din under teknisk, der er det nok flere som vil få med seg spørsmålet ditt, og sende deg bilde eller link.

Dersom du ikke hører i fra meg til helgen, så send meg en PM.

Posted

Okei Deltaone :-)

Kan du fortelle meg hvordan platene sitter på skjermene forran?? Driver og demontere på min w124 skjønner du :P

Er ikke sikker selv :-D

Vil ha klipsene klar til jeg skal ta mine av :-)

Men jeg har en tråd med spørsmåle hvordan man tar av sacco. Skal se om jeg finner den.

Posted

Okei Deltaone :-)

Kan du fortelle meg hvordan platene sitter på skjermene forran?? Driver og demontere på min w124 skjønner du :P

Er ikke sikker selv :-D

Vil ha klipsene klar til jeg skal ta mine av :-)

Men jeg har en tråd med spørsmåle hvordan man tar av sacco. Skal se om jeg finner den.

Hadde vært kjempe fint om du hadde funnet den :D  Lyst til og ta dem av riktig så jeg ikke ødelegger noe :)

Posted

mest fornuftige måten å få av plankene på, er å nappe ut nedeste kanten først og så prøve å få av de øvre klipsene på best mulig måte :) nesten garantert at noen ikke er brukende etterpå uansett hva man gjør er min erfaring.... hvertfall den måten jeg har klart og spare flest klips på

Posted

mest fornuftige måten å få av plankene på, er å nappe ut nedeste kanten først og så prøve å få av de øvre klipsene på best mulig måte :) nesten garantert at noen ikke er brukende etterpå uansett hva man gjør er min erfaring.... hvertfall den måten jeg har klart og spare flest klips på

Takk for tips :)!  Har bare dem på skjermene forran igjen så ville høre hvordan man tok dem av før jeg begynte :) Vil jo ikke at platene skal ryke heller!

Posted

Takk for tips :)!  Har bare dem på skjermene forran igjen så ville høre hvordan man tok dem av før jeg begynte :) Vil jo ikke at platene skal ryke heller!

Vipp av i bunnen først, ta av de bakerste i øverste rekke mot døren først, deretter løfter du saccoen ut/mot deg og vrir den forsiktig fremover i bilens kjøreretning, da slipper siste mann... Fordel å stå varmt og ikke ute i kulda.

Posted

Hehe, ja noen ganger er det like greit å la det stå på.

Men om du knekker noen klips så er de ikke så dyre, ei heller hos B.O.S. Men ryker du klips feste i saccoen, så er ikke det så stor krise det heller. Da bruker du et 3M lim, eller Wurth klebefix, og limer fast et nytt klips der hvor holdet er ødelagt.

Før du setter på saccoen igjen, så spray gjerne på litt tynnt flytende tectyl/wax på skjermen der hvor saccoen skal sitte. 

Posted

Vell, bestile noen pakker av den type klips du linket tidligere =)

angående tectyl tror jeg at jeg dropper det, blir en del ekstraarbeid ved hel lakkering de nermeste årene :P

bilen er VELDIG lite rust på i utgangpuntet, så tror de er greie under =)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...