Jørgen F.J Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Heisann Jeg prøver og finne ut fargekoden til saccoplatene jeg har på bilen min. dette er en 88mod coupe. kan saccoplatene være ettermontert? eller var saccoplatene på plass i 88 ? Mercedes 300ce 1988 lakk kode: 702 WDB1240501A786784 Takker for svar på forhånd! Mvh Jørgen
Asbjørn Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Er nok ettermonterte, men skal ikke si det helt sikkert. Snakker kun utifra egen erfaring... Har bare sett tidligst 89 modeller med 90-facelift. Så da er det nesten helt sikkert ettermontert.
Jørgen F.J Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 da blir det kansje ikke så lett og finne fargekoden. Legger med ett bilde av bilen, kansje noen har peiling på fargen.
Stein Arnestuen Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Makan farge til den ene CEen min jo, jeg tror ikke saccoplatene er ettermontert for da hadde de ikke passet så bra. For hvis du tar av en av saccoplatene vil du sikkert se at det er fabrikklagde hull. Men fargen er jeg usikker på.
Jørgen F.J Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 okei, så hvis dem er orginal på bilen, hvor pleier man og finne fargekoden på disse?
Sven Håkon Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Alle CE hadde saccoplater, både før og etter facelift. Legg merke til at bilen på bildet (pre-facelift) ikke har kromlister, men likevel saccoplater.
Jørgen F.J Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Alle CE hadde saccoplater, både før og etter facelift. Legg merke til at bilen på bildet (pre-facelift) ikke har kromlister, men likevel saccoplater. Flott! da vet vi det
Stein Arnestuen Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Prøv et lakkeringsfirma, jeg tror når de slår opp koden 702 så får de opp koden på saccoplatene også (tror jeg).
Guest Hagto Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Ring motortrade . De fant sacco fargen min ivertfal
Jørgen F.J Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 7176 er fargekoden på sacco platene dine Takker ! =) Hva var det hemmelige trikset for å finne det ut ?
Deltaone Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Står noen ganger under hoved lakk koden i serviceheftets siste side (datakortet).
Jørgen F.J Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Står noen ganger under hoved lakk koden i serviceheftets siste side (datakortet). Okei =) ikke sikkert serviceheftet ligger i bilen enda, må sjekke.
TorsteinML Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Står noen ganger under hoved lakk koden i serviceheftets siste side (datakortet). Okei =) ikke sikkert serviceheftet ligger i bilen enda, må sjekke. Om du ikke har serviceheftet eller ikke finner det ut så må du bare reise til et lakkerings firma. Di har fargekodene på pcn. Di bruker bare den koden du har på bilen, deretter vill di mest sansynlig få opp farge koden på resten av detaljene på bilen din. Hilsen en erfaren Billakkerer
Jørgen F.J Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 Står noen ganger under hoved lakk koden i serviceheftets siste side (datakortet). Okei =) ikke sikkert serviceheftet ligger i bilen enda, må sjekke. Om du ikke har serviceheftet eller ikke finner det ut så må du bare reise til et lakkerings firma. Di har fargekodene på pcn. Di bruker bare den koden du har på bilen, deretter vill di mest sansynlig få opp farge koden på resten av detaljene på bilen din. Hilsen en erfaren Billakkerer Takk for tipset. Men snakked med lakkeringsfirma idag, å de kunne ikke hjelpe meg med hvilken fargekode jeg hadde på saccoplatene. det de anbefalte meg å gjøre var å høre med mercedesforhandler. snakked med dem og fikk bekreftet at fargekoden var ¨7176¨. de kunne vel kansje gransket litt mer hvis de var intressert, men tror de hadde en travel dag =).
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now