Tobbe Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Det tok nøyaktig 1 sveip med de nyinnkjøpte viskerbladene da jeg innså det var en tabbe å gå fra Bosch Aerotwin til SWF. Prisen er omtrent den samme på begge produktene så det stod ikke på det. Hadde før innkjøp sjekket hjemmesiden til SWF og bilder tekst virket overbevisende. Tabbe nummer 2 var at jeg kjøpte inn 2 sett da jeg først var igang. Pakket ut av esken og stod med noen puslete viskerblad i neven sammenlignet med Bosch. Når sant skal sies så var jeg rimelig negativ allerede før SWF var satt i holderen på viskerarmene. Frontruten har vannavstøtende polish og er glatt som teflon men det ble som det ble, SWF hakket og dirret over frontruten. Gikk inn på WIS som foreslår adapter med vinkelmåler på frontruten for justering av arm osv. Jeg tenkte, herregud hvor vanskelig kan det egentlig være, med disse puslete viskerbladene så er vel presset mot frontruten for stort. Løsnet så mutter for alle 3 fester for begge armene. Vet ikke hva det kalles jeg men når mutter løsner så kommer de til et punkt hvor de med ett møter motstand på bolten før de så slipper. Fant da ut at ok, jeg kan igrunnen bare tighte mutter for hånd for å minske presset mot ruten uten å risikere at visker/arm flakser av gårde fordi det forhindres av denne stopp løsningen på mutter. Må bare si at det funker, SWF bladene glir pent og greit over frontruten men tipper allikevel at det går ikke lang tid før jeg er tilbake på Bosch Aerotwin og 19 NM moment på muttere for viskerarm.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now