Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kjørt i hele vinter med nærlys som lyser rett forran bilen. Jeg har tenkt at det var et av de stagene forran som var av, men de er nå sjekket og funnet i orden. Koblet på star og prøvde å gå inn på HRA (headlamp range control module), men oppnår ikke kontakt. Star sier at det kan være feil på modulen, eller det kan være feil på can eller strømforsyning.  Det store spørsmålet er: hvor er denne modulen N71, star viser et bilde som sier den er i området rundt b-stolpen på passasjersiden, det synes jeg var en merkelig plass å gjemme den...........

Posted

Den er inni bilen et sted, foran ja..

Jeg tror faktisk den sitter under passasjersetet.

Min bil fikk byttet en slik i høst.

Og den kostet?

En liten håndfull tusenlapper mener jeg å huske.

Den må vel også kalibreres ved bytte trur eg.

Posted

Delenummer varierer ut fra bilens utstyr.

Min bil har delenummer A 211 870 31 26, denne erstatter A 211 820 99 85

Dette forutsetter at man har en av følgende kombinasjoner av utstyrskoder:

614+805

615+805

616+805

618+805

614+806

615+806

616+806

618+806

616 og 618 er ikke så relevant for deg, siden dette er utstyrskoder for biler laget for å kjøre på feil side.

Posted

Ok. fant en sånn brukt på ebay, 468,- fritt levert. Det står nå stemplet Hella på den, så regner med at den er rett. Men hva går kalibreringen ut på? Regner med at det er noe som kommer frem i star når jeg forhåpentligvis får kontakt med N71 :)

Posted
En rask googling av det delenummeret sier "seat control unit".

Står iallefall "control unit headlamp adjustment" i EPC.....

Posted

Hadde vært interessant hvis du fikk opp noen feilmelding i Star :)

Jeg har noen ganger fått feilmelding på min høyre xenonlykt, men kan egentlig ikke forstå hvorfor. Alle lys fungerer, høydejusteringen ser ut til å fungere når jeg starter bilen (lyset dupper før det justerer seg opp), klaffen i lykta vipper når jeg bytter om til langlys. Rett og slett uforståelig og kjempe irriterende at det dukker opp feilmelding i Star...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...