Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da begynner finjusteringen på CL'en. Jeg sliter med iPhone 5.

Min CL har 386 telefonopsjon og tidligere eier kjøpte i 2010 MB Bluetooth HFP (en sånn svart puck som står i 386 støpselet) med varenr. B67876168. Denne virker så vidt det er med min iPhone 5, men er "lim-treig" og klarer ikke å synke kontaktlisten på over en time.

Så sjekker jeg eBay og finner en HFP som ser helt lik ut som min, men med varenummer B67880000.

Er det noen som tilfeldigvis har vært borti dette, og funnet at den eldre versjonen må byttes ut til den nyere for å få til iPhone 5?

Jeg forespør på BOS i morgen før jeg bestiller noe nytt, men takknemlig for tips dersom noe har noe info her.

Posted

Takk Fredrik, jeg har kikket på den, men tenkte å kjøre originalt MB hvis mulig.

Viseeo MB-3  har jo mulighet for BT streaming også, så for meg som ikke har Media Interface, er dette absolutt en mulighet. Noen klager på sus og litt dårlig lyd, det holder meg litt igjen. Mulig jeg satser på PC-kort bare...

Sendte en mail til Steve in NL, kanskje han kommer opp med noe lurt.

Posted

Takk Fredrik, jeg har kikket på den, men tenkte å kjøre originalt MB hvis mulig.

Viseeo MB-3  har jo mulighet for BT streaming også, så for meg som ikke har Media Interface, er dette absolutt en mulighet. Noen klager på sus og litt dårlig lyd, det holder meg litt igjen. Mulig jeg satser på PC-kort bare...

Sendte en mail til Steve in NL, kanskje han kommer opp med noe lurt.

Du har kanskje Comand NTG 2,5? Jeg har NTG 1 og der er det ikke mulighet for bluetooth streaming så vidt jeg har funnet ut. Vurderer å koble opp iPod kit og bruke den gamle iPhone 4 med spotify for musikk men har ikke funnet ut om dette er mulig enda. Hørte med Steve og han visste ikke om det ville fungere...

Posted

I min bil står det Comand NTG3 så vidt jeg vet, separat skjerm og styrekule i høger'n :)

Fikk svar fra Steve nå, skal sende ham VIN og litt mer info nå så får vi se :)

Posted

Har prøvd en Viseeo MB3/4(husker ikke helt hvilken) i en W211, og denne streamer musikk via FM, og det er rett og slett ubrukelig pga støy.

Fikk tilsendt en ny fra viseeo.no, men framdeles samme problemet.

Det som er så merkelig er at en billig FM sender fra feks biltema fungerer mye bedre..

Posted

I min bil står det Comand NTG3 så vidt jeg vet, separat skjerm og styrekule i høger'n :)

Fikk svar fra Steve nå, skal sende ham VIN og litt mer info nå så får vi se :)

Hehe, henger nok litt etter skjønner jeg, bilen det er snakk om er jo klasse over det jeg snakker om :) Har vel kun sett NTG4 faktisk! :)

Posted

Takker Slippern, det var det jeg har hørt også. Kanskje jeg må ta et kjemperøsk og kjøre en 518 retrofit i NL ;) Skal ha in 517 DAB også.

En tredagers rangel på Okura i Amster er jo en bonus i så måte :)

Posted

Takker, men tror ikke det går, i CL'en er det NTG3, dvs. skjermen sitter oppe i instrumentclusteret og styringen er nede i midtkonsollen med styrekule.

I tilfellet jeg skal gjøre noe må jeg nok rett og slett modde inn den originale 518 opsjonen mot Comanden min.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...