Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, da har jeg tatt over CL'en og fått på de originale sommerhjulene; 20" AMG m/ Michelin Pilot Super Sport.

Skikkelige bilder og komplett option liste kommer etter detailing, men her et par kjappe med iPhone:

33156F60-8288-46E0-AEAC-749CFC010B50_zps4fbzwzam.jpg

2A1B12D9-07FB-4618-B030-E457B521E1E6_zpsxjahphtm.jpg

Takk for titten :)

Posted

Takk for hyggelige kommentarer gutter.

Jeg har hatt mange morsomme biler oppigjennom, Golf Rallye G60, Audi S4, S6, 2x A8, Porsche 996 C4S, 997.2 Targa 4S... Til og med en 190E, 300TE og en SL 300-24, men bevare meg vel...

CL500 er det grommeste jeg har kjørt noen gang, for en bil! Glem Panamera, eller *host* Tesla P85+, for den saks skyld...

Drømmebilen er herved funnet, og nå er jeg seriøst fristet til å reise en tur for "å se" på denne:

http://www.finn.no/45404615

Og på tirsdag blir 2011 ML'en til fruen levert fra Autostern...

Satan, dette blir en dyr vårsesong ;)

Posted

Takk for hyggelige kommentarer gutter.

Jeg har hatt mange morsomme biler oppigjennom, Golf Rallye G60, Audi S4, S6, 2x A8, Porsche 996 C4S, 997.2 Targa 4S... Til og med en 190E, 300TE og en SL 300-24, men bevare meg vel...

CL500 er det grommeste jeg har kjørt noen gang, for en bil! Glem Panamera, eller *host* Tesla P85+, for den saks skyld...

Drømmebilen er herved funnet, og nå er jeg seriøst fristet til å reise en tur for "å se" på denne:

http://www.finn.no/45404615

Og på tirsdag blir 2011 ML'en til fruen levert fra Autostern...

Satan, dette blir en dyr vårsesong ;)

Haha...hvis du ikke vil at våren skal bli enda dyrere, så hadde jeg nok ikke dratt å sett på den der. 65'n er helt rå, vært så heldig å fått prøvd den.

En bekjent av meg gikk fra CL 65 til Panamera Turbo. Porschen ble solgt etter få uker og tilbake til CL'n. Sånt skrot orka han ikke kjøre rundt i sa han.

Er få biler som matcher CL.

Posted

Ah, I see, brutalt?

Regner med at den er voldsomt mye skarpere enn pensjonistversjonen min, men fremdeles ekstremt komfortabel når det kreves.

Ah, hvorfor kan jeg ikke la j**** Finn.no være i fred ;)

Posted

Helt brutalt... He he.. En Tysklands tur i året er minimum med en slik bil. Er fra 100 og opp det virkelig er gøy med en slik bil.

Ja, finn.no kan også være brutal mot lommeboka noen ganger.

Posted

Ja, nå fikk du meg ned igjen ;) Og, jeg er avhengig av 4WD, og å kunne bruke bilen hele året. I hvert fall foreløpig.

Men jeg skal selvfølgelig ha den, bare ikke akkurat nå :)

Posted

Ja, cl 65 står på lista for fremtidige biler helt klart.

Men verdt å merke seg, antispinn slo inn ved lett pådrag i 70 km/t, ved tørr asfalt, sol og +15. Dekkene var dog kalde, men drøyt å kjøre en skikkelig burnout foran nabo ved hver kjøretur også. Skulle blitt levert med 4 matic :))

Posted

Hm, den er litt for drøy ja. 4Maticen har ikke nubbtjangs med det momentet, ikke 7G heller, det er en 5G så vidt jeg kan se.

Posted

Fikk du dratt på deg noe rabatt fra medlemsskapet ???

Hei Thomas, hittil har det kun vært dealing med innbyttebiler, forlenget garanti, nye dekk, mellomlegg etc. etc., så jeg har ikke gjort for mye ut av det.

Men, til uka er det DAB og HFP så vi får se.

Det rimte til og med :)

• 4 weeks later...
Posted

Da ble denne ikke lenge i min eie, regner med å bytte inn til 2011 CL500 4M som kom inn til BOSA på torsdag.

http://www.finn.no/48111814

Mye kortere kjørelengde, enda mer utstyr, og den nye twinturbo V8'ern med 435hk og 22% lavere forbruk.

2009'en var akkurat hentet til detailing, jeg satt i Frankrike og fikk akkurat stoppet det, og ML'en ble påbegynt i stedenfor.

Tok en tur inn og kikket på 2011'en i går, lyden var helt syk, den høres ut som et fly, og mye, mye rappere i responsen en sugemotorvarianten.

Ny tråd kommer, hvis alt går etter planen :)

Posted

Grattis... Fy faen for noen biler.

Skulle ønske jeg kunne prøvekjørt en sånn bil, bare jeg kjente noen som bodde i nærheten av oslo som hadde en slik bil *host* *host*....

Posted

Det ordner vi lett, jeg sier fra, men jeg drar til Wien på torsdag, kommer hjem først neste mandag, vet ikke om det blir bytte før om en drøy uke.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...