Jump to content

Feil på Parktronic

IAD

Recommended Posts

Hei,

Parktronic'en på bilen min, E220TCDI 2003mod S211, virker normalt så lenge jeg har tilhengerfeste inne (orginalt innfellbart tilhengerfeste). Og når jeg har tilhengerfeste ute og tilkoblet tilhenger fungerer den også normalt. Men hvis jeg har tilhengerfestet ute uten at tilhenger er tilkoblet da virker parktronic'en en kort stund, så går den over i til feilmodus. Er dette normalt eller kan det være en feil? Autostern feilsøkte da jeg hadde bilen på service og sier at det ikke er noen feil på den.

Hei,

De fant ikke noen feil og tok seg betalt for sjekken siden de ikke fant noen feil. Det er mulig systemet er konsturert slik, så man ikke skal ha tilhengerfestet ute når tilhenger ikke er koblet til. Det er kanskje ikke tenkt at man har behov for det. I utgangspunktet ikke noe feil med det, men litt problematisk i praksis da man må ut med mesteparten av bagasjen får å ta inn tilhengerfestet hvis bilen er fullastet....

Hei,

De fant ikke noen feil og tok seg betalt for sjekken siden de ikke fant noen feil.

Ikke akkurat god service spør du meg. Kunne de ikke bare svart om feilmeldingen var ment å fungere slik. Løsningen virker ikke praktisk slik du beskriver det ihvertfall. Og brukermanualen sier ingenting om dette?

Bør stå noe om dette i instruksjonsheftet som Øhn er inne på.

Selv har jeg bare hatt feilindikasjon på PDC på min S211 når det har bygget seg opp snø og is på fangerne. I tillegg så anbefalte BOS meg å ikke ha skiltplate bak reg.skiltet framme p.g.a. erfaring med feilindikasjoner.

• 5 months later...

I tillegg så anbefalte BOS meg å ikke ha skiltplate bak reg.skiltet framme p.g.a. erfaring med feilindikasjoner.

Aha... bingo!!! kanskje der problemet mitt er. Demonteres i morgen :)

ja,ikke alle feil trenge å være så dyre :lol:

Vært borti det du også?

I tillegg så anbefalte BOS meg å ikke ha skiltplate bak reg.skiltet framme p.g.a. erfaring med feilindikasjoner.

Aha... bingo!!! kanskje der problemet mitt er. Demonteres i morgen :)

ja,ikke alle feil trenge å være så dyre :lol:

Vært borti det du også?

ikke enda,men har sett mange servicemeldinger om det.

vi har faktisk ikke levert mange biler med parktronic :shock: