Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har bestilt meg et lite Esab sveiseapparat (Pinne) er helt ny på dette så jeg trenger råd og vink fra dere.

Dette skal brukes til en gammel traktor pluss litt forskjellig redskap til denne.

Hva slags elektroder er best og hva koster dette ? ser Biltema Chlas Ohsson osv. har dette, men er dette bra ?

Kom med innspill  :P :P

Posted

Siden du har valgt deg et pinneapparat så regner jeg med at det har med pris og penger å gjøre. Hvis du hadde gått for et MIG sveiseapparat så kunne gjort samme jobben på traktoren + du kunne sveise på bilen hvis det er nødvendig.

Posted

Siden du har valgt deg et pinneapparat så regner jeg med at det har med pris og penger å gjøre. Hvis du hadde gått for et MIG sveiseapparat så kunne gjort samme jobben på traktoren + du kunne sveise på bilen hvis det er nødvendig.

Nå er det i hovedsak litt grovere ting på det jeg skal bruke det til, men skjønner hva du mener platesveising ol. på bilen, får håpe jeg slipper det på W211n på en stund.  :P

• 2 weeks later...
Posted

funker nok greit til tynnplater men 8 mm er nok å strekke det på slike små apparater. ikke at jeg noen gang har brukt dette apparatet. men 8mm er er litt mye på vanlige enfase apparater.

Posted

Driv og svieser litt på gården og da hender det at det er litt tykt metall.

Har tidligere god erfaring med migatronic.

Så nå Migatronic Rallymig 161i, mulighet for mig, tig og elektrode. Noen som har erfaring med slike apparat med flere bruksområder:) ?

Det er egentlig litt over budsjettet (maks 5.5tusen) men om det er bra(må forhøre meg litt) så er det mulig det blir handel :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...