Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Har nettopp kjøpt en vakker 30 år gammel MB 200. Lurte på om MEntusiastklubb er tilknyttet LMK, slik at jeg kan forsikre bilen i LMK. :)

Posted

Hei. Har nettopp kjøpt en vakker 30 år gammel MB 200. Lurte på om MEntusiastklubb er tilknyttet LMK, slik at jeg kan forsikre bilen i LMK. :)

Hei.

Nei, det er vi dessverre ikke.

Sjekk med forsikringsselskapet ditt hva de krever. Hos meg skulle de bare ha bilder av bilen, at den var "bevaringsverdig" og mer eller mindre original og greier. Min (snart) veteranbil oppfyller nok ingen av kravene, og siden det er visse restriksjoner på bruken, kommer jeg heller til å benytte meg av tilbudet om 50% rabatt på vanlig forsikring. Ingen ting var nevnt om medlemskap noe sted for å få LMK-forsikring.

Posted

For å nyte godt av LMK-forsikringen må man være medlem i en LMK-tilsluttet klubb..

For å få veteranforsikring trenger man ikke nødvendigvis det, da er det opp til selskapet hva de vil tilby.

LMK-forsikringen setter ganske strenge krav til hvordan bilen brukes, og jeg tror nok mange vil se at det ikke funker helt..

Posted

Da er det vel veteranforsikring jeg ble tilbudt. Ca. 600,- / året for patrolen. "Vanlig" forsikring med 50% rabatt pga. over 30 år ville visst bli ca. 1100.

Posted

LMK-forsikringen setter ganske strenge krav til hvordan bilen brukes, og jeg tror nok mange vil se at det ikke funker helt..

Oi. Hva er de kravene? Utenom at den ikke skal være ditt primære kjøretøy?

Posted

Det er jo ikke noe særlige begrensninger på bruken. Det er verre med modifikasjoner.

Her er svaret jeg fikk når jeg spurte om hva slags felger jeg kunne ha på min 1982 modell SL.

"Hei!

14" og 15" er vanlige for denne bilen og tidsepoken. 16" etter 1986

Riktig felg dekk er 205/70-14 på stålfelg med kapsel eller barock lettmetallfelg 205/65-15 på 15" barockumrüstfelge er også tidsriktig.  Det kan også brukes 15" penta. Felgene skal være 7" brede og ha innpress på 25mm

Mvh

Sven Olav, styreleder LMK og tidligere president i Mercedes-klubben"

:lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...