Jump to content

Recommended Posts

Posted

Motorrommet i min w202 (1996) er veeldig skittent.. redd det kan ta fyr pga alt støvet :P

Men hvordan gjør jeg dette? Redd for å gjøre noe galt jeg, er vel ikke bare å spyle under panseret heller?

Er bensinbil forresten.

Setter pris på svar! :lol:

Posted

Jeg pleier å bruke svamp og avfetting og hageslange. Viktig med kald motor ja, ellers så fordamper bare kjemikaliene eller svir seg fast  :P

Er greit å bruke svamp og kontaktvask om dritten sitter helt jævlig. Med god avfetting så har du bra hjelp :)

Posted

Sikkert mye bra på markedet nå. Degreaser fra MaxMeyer fungerer også ganske så bra. Denne kan du ha over i en liten sprayflaske å bruke som en typ avfetting. Spray på, og tørk godt med filler etterpå. På den måten unngår du iallefall kontakt med det eletriske. Til slutt polerer du lakken

Guest alexanderst
Posted

Prickbort(Kaldavfetting) og Autofoam(Inneholder surfex) og en mild børste gjør susen :)

Posted

Etter vinteren og en solid oljelekkasje var selve motoren min veldig nedgriset.

Jeg sprayet på Diesel og lot det stå over natten. Deretter ble det kaldavfetting, tannbørste og skurtrekker for å få bort kaker med møkk. Mer diesel og avfetting, avspyling med HT og Surfex HD til slutt før siste spyling.

Ble ganske bra til slutt.

Ikke et feilslag ved oppstart og ikke en feilkode generert.

• 1 month later...
Posted

Jeg har på avfetting og full rulle med høy trykk over alt også under motoren og gir kassen med bilen stående på bukker. unngå og spyle på kontakter og områder med pakninger osv

men det skal sies at jeg har alltid ren motor på mine kjerrer også.

så jeg trenger sort sett bare og bruke brannslangen på jobb etter avfetting av kald motor.

Gjelder både 210 og 124 har brukt metoden i alle år men fikk problemer med Ford taunusen i 1987 da jeg fikk fukt i fordeleren men det fikset jeg med CRC spray og trykkluft.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...