Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg har en bil med denne motor som har gått 145000 km.med litt rakling foran antaglig ved kjede

trodde jeg.Så jeg fikk byttet kjede nå,og det var på tide sa verkstedet.

Men allikevel ble ikke raklingen borte , så nå lurer jeg på om den kan komme fra kompressoren

da lyden er på høyre side på motoren.

Lyden er der når motoren er kald,og blir satt i drive med litt turtall f.eks.med bremsen på.Lyden blir

borte når jeg kjører, så er dette noen kjennetegn på at kompressoren eller løpehjul der er iferd med

å gå i stykker.

Selv har jeg ikke sett noen inlegg om at kompressoren er noen svakhet eller klaget på går i stykker.

Så om noen vet noe om dette så vil jeg bli glad.

Kan nevne at jeg kjørte til BOS,men da var jo motoren varm,så ingen lyd å frembringe.

Jan Erik.

Posted

Det kan rommle en del i kompressoren. Dette finner du en del om på youtube.

du kan jo ta av reima på kompressoren å høre da.

Hvis du ikke får starte så ta av slangen mellom kompressor og intercooler eller intercooler og gass-spjeld.

DVS så motoren får luft selv om kompressoren ikke går,men er by-pass spjeldet åpent så funker den uten.

De motorene der er kjent for dårlig register å det var noe en kunne bytte på de for at de skulle holde bedre

Posted

Mener å ha lest at på 06 350 bensin så ble det brukt en legering som ikke var god nok på reg kjede ledehjul slik att tennene slites helt ned.  Men vet ikke om det er det samme på din bil.

• 1 month later...
Posted

Oppdatering av denne posten her ble følgende.:

Ulyden som jeg hadde var feil ved frihjulet på dynamoen som ble skiftet idag.

Lyden har vært svak lenge,men jeg kunne ikke finne ut hvor den kom fra før nå som

den ble veldig høy ved fullt svingutslag til begge sider.Da kunne jeg se at reima hoppet

litt ved dynamoen.

Vel , skifte av reg.kjede var kanskje unødvendig,men veldig betryggende å ha gjort etter

å ha lest om svakheten ved 271 motoren,så da kan jeg vel kjøre minst 150000 km til.

Jan Erik.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...