Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei!

Jeg har nettopp kjøpt en 88mod mb 300TDT 4matic sportline, med noen elektriske problemer. trekanten i desjbordet lyser hele tiden, 4MATIC lampa lyser av og til, RS lampa lyser av og til, ABS lampa lyser av og til :( ... ABS virker ikke, 4matic kobler ikke inn når den begynner å spinne og jeg lurer på hva RS-lampa er, og jeg lurer på hvorfor trekanten lyser... er det noen som kan har noen gode tips, evt. hva jeg kan prøve gjøre med det..

kan evt. legge ut noen bilder av det hvis det er ønskelig.

takker for svar! :)

mvh Trond Erik

Posted

står Sportline på framskjermene, og den har alt av elektrisk utstyr, skinnseter, men den er førstegangs reg i 92.. har bare blitt eid av eldre menn, og tror ikke dem har tuklett med bilen.. er ikke ungdomskjørt. gått 283.000km

Posted

står Sportline på framskjermene, og den har alt av elektrisk utstyr, skinnseter, men den er førstegangs reg i 92.. har bare blitt eid av eldre menn, og tror ikke dem har tuklett med bilen.. er ikke ungdomskjørt. gått 283.000km

Elektrisk utstyr og skinnseter har ikke nødvendigvis noe med Sportline å gjøre. Om du har saccoplater

utvendig på en 1988 modell, så er det garantert ettermontert og da kan Sportline merkene ha fulgt med fra

en annen bil.

Posted

Gratulerer med ny bil.

Det er nok en '88-modell, hvor det er byttet fangere og montert hvite blinklys + såkalte saccoplater (plastikken på dører og skjermer) og sportline-merker fra en 90-93-modell. Speil og dørhåndtak er fra før '90-modell. Se på det andre bildet, så ser du at den har grå støtfangere, gule sideblinklys og lister på dørene.

For 4matic og ABS kan man lese av feilkoder ved en liten boks foran batteriet. Jeg husker ikke eksakt hvordan det gjøres for disse, men for ASD skal man jorde pinne 5, og da kan man lese av koden ved å telle blink på ASD-lampa. 4matic og ASD styres mye på samme måten, så det er nok noe av samme fremgangsmåten. Det er beskrevet på forumet tidligere, så prøv å søke litt. At du også har ABS-feil tyder på at det KAN være en feil på abs-sensor et sted som gjør at heller ikke 4matic fungerer. Håper du får orden på det, og da er det bare å glede seg til vinteren igjen. 4matic er overlegent på dårlig koseføre :-)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...