arnebc Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Hei! Jeg har en vakker cabriolet 220E 1995 modell. Fødearmen til bilbeltet på passasjersida lever sitt eget liv. Den spretter umotivert ut og inn etter en stunds kjøring. Noen som har vært borti dette problemet, og som evt. har en løsning? (Har ringt verksted, og de sier at fødearmsmotoren må skiftes, og den koster over 10000 kr.! Men det er vel også en "føler" av et eller annet slag, som registrerer at noen sitter i setet...?) Hilsen Arne
Wicky Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Sjekket om døren din er riktig lukka? går kanskje kupelyset også på? kanskje sensoren i dørkarmen er defekt?
Rolf Åge Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Ut i frå hukommelsen er det 2 følarar på den arma.. Berre for å innformere, passar ikkje arma frå cupe.. Fikk pris på ca 4500 frå bos då eg bytta på den eg hadde
Fredrik D. Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Hei! Jeg har en vakker cabriolet 220E 1995 modell. Fødearmen til bilbeltet på passasjersida lever sitt eget liv. Den spretter umotivert ut og inn etter en stunds kjøring. Noen som har vært borti dette problemet, og som evt. har en løsning? (Har ringt verksted, og de sier at fødearmsmotoren må skiftes, og den koster over 10000 kr.! Men det er vel også en "føler" av et eller annet slag, som registrerer at noen sitter i setet...?) Hilsen Arne Jeg synes det høres rart ut at motoren må skiftes når den tydligvis fungerer? Problemet er vel heller at den ikke styres riktig, eller sitter det en styringsmodul eller noe på fødearm motoren? Så vidt jeg husker fra jeg hadde C124 var at det satt totalt 3stk dørbrytere på min (avhengig av utstyr), samt at det er en føler/bryter i belteholderen som vet når du har satt på beletet så armen går tilbake. Jeg tipper på feil å en av dørkontaktene, kan kanskje ha døra oppe og prøve å trykke en og en av disse inn og se om det er noen endring, eller om du kan trigge fødearmen til å komme ut?
arnebc Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Takk for svar. Skal sjekke det med følerbrytere i døra. Det virker interessant. Enig i at det er rart om det er motoren.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now