Jump to content

Bakseterygg på 124 230TE

Guest Runar

Recommended Posts

Guest Runar

Min kjære 1989 modell av en 230 TE stv vil ikke legge ned bakseteryggen. Mekanismen for å frigjøre ryggen er gåen og knappene er helt løse og har null funksjon.

Tar mer enn gjerne i mot tips for å komme til inni der for å ordne saken.

Guest Runar

jammen her var det mange kreative tips  :D

Vet ikke om det er problemstilling eller løsning som er uklart?

Er vel bare å legge seg baki og bruke beina og rå makt, kanskje.

Men det er jo dumt om man skulle ødelegge for mye og . . . . . . .

Har du løftet opp setene først? Og festet beltene i hempene på siden av seteryggen?   :lol:

Da skal vel egentlig alt gå av seg selv, bare ta grep i seteryggen og løfte....?  :o

Eller er det forskjell på 89 mod og 95 mod (som jeg har) hva innfesting av seteryggen angår?

Guest Runar

På min er det en knapp i hver døråpning som skal være til å frigjøre låsen på ryggen. Det er trolig et system med en ståltråd som låser opp en splint eller noe, for så å legge seteryggen framover. Men dette har løsna slik at knappene ikke har noen funksjon, og jeg kommer ikke til hverken for å eventuelt feste det som er løst, eller manuelt frigjøre det som låser seteryggen.

under dekselet som ligger over hjulbuen på hver side bak er det et stag som går fra de trykknappene i døra og frem til selve låsen, tror du kan se om dette staget er av ved å ta av "pakningen" som ligger langs hjulbuen, denne "pakningen" henger i 3 klips så du må dra litt...... :lol:

Og for all del ikke prøv med makt, den seteryggen er konstruert for å holde igjen bagasjen din ved kollisjon...... :P