Frode Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Lurer på en ting, slik "vedlikeholdsfrie" batterier, kan en bare sette de i laderen uten å gjøre noen grep...?? Før måtte vi ta å løsne pluggene når batteriet skulle lades, men det er jo ingen plugger på de nye.... Grunnen til at jeg spør er at vi tappet nesten batteriet før jeg parkerte den, og tenkte det hadde vært greit å få ladet det opp skikkelig..... Noen som har tips å komme med..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Runar Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Har ikke førstehåndskunnskap når det gjelder bil, men spurte en fagperson om det samme når det gjelder båt. Ikke noe ekstra greier iflg han, bare kople til ladern. Ville tro det gjelder det samme i bil ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Vil tro det ja, har sjekket litt nettsider til forskjellige leverandører og der står det også at det bare er å koble til laderen....... satser på at det går greit.... hva annet kan skje enn at det går til helvete.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Tror ikke du kommer så langt, men i værste fall må du kjøpe nytt batteri, noe jeg tviler på. Det går sikkert greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Har ikke fasiten, men vedlikeholdsfrie Optima batterier har jeg ladet uten videre i mange år. Ingen problemer med det ihvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts