Ben Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Hallo hallo. Har montert senkefjører type B&G fra Eiker Motorshop. Moterte på de tynneste putene bak, men allikavel kommer ikke baken lenger nedpå Så jeg har gitt opp..... For å få dette som det skal vere må det nok monteres justerbare, virker det som. Må justere lyktene i tillegg. Lyser nok noe lavt. Er det noen som har synspunkter..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Har du justert nivåreguleringen din? Søk på nivåregulering her for tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted July 28, 2006 Author Share Posted July 28, 2006 Å jada. Hele tiden!!! Fjørene var kortere enn org. Så det er merkelig.... Er det noen som har benyttet de fjørene fra Eiker Motorshop (røde), type Lesjofors (svensk?) B+G Sport Suspension. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Staget på nivåreguleringen må gjøres lenger når bilen skal bli lavere.. neida, spøk til side. (selv om det var faktaopplysninger) lesjøfors har jeg ikke så mye erfaring med på bil,men jeg vet de er store leverandører av fjører til alle mulige ting. samt at foringer til MB fra samme produsent er produsert samme sted som febi og lignende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Staget er på max. Kan ikke gjøre noe mer. Ene dekket forran HS subbet bort i skjermen men ikke på VS. Klaring på ca 1 cm på hs og noe mer på vs. Skal få det justert på verksted i dag. Han fortalte meg pr tlf at vinklene aldrei kan bli 100% når de er ikke er fabrikksenket. Det kan tenkes.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARS Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Har brukt de fjærene du snakker om på en 250D personbil en gang og det ble veldig bra. Ang. justering av hjulvinkler så går det bra hvis man monterer justerbare foringer. For å teste at du virkelig har fått skrudd stanga helt ut så ville jeg ta den av å justere ventilen for hånd. Da vil du se om bilen viler på fjærene dine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Staget er på max. Kan ikke gjøre noe mer. Ene dekket forran HS subbet bort i skjermen men ikke på VS. Klaring på ca 1 cm på hs og noe mer på vs. Skal få det justert på verksted i dag. Han fortalte meg pr tlf at vinklene aldrei kan bli 100% når de er ikke er fabrikksenket. Det kan tenkes.... Har du sluppet av trykket på ventilen bak? Det hjelper ikke å bare justere ut staget, da det er "gammel" olje som sitter i akumulatorene og ventil. Sett en slange på luftenippelen "sitter oppå" selve ventilen. åpne denne litt med motoren igang, ha slangen i en flaske og tapp av ca 0,5 L. Dra staget nedover slik at mottrykket i demperne er max. Gjør dette med bilen stående på hjulen og ha ca 120Kg i bagasjen. Når du synes at bilen er i rett høyde så setter du staget i denne posisjon. du "hører og kjenner" da at ventilen struper og stenger for oljen. når bilen er ferdig og du sjekker oljen så ikke fyll på alt du tappet av. Dette medfører at du kan få for mye olje i tanken fremme og det er ikke bra ifølge Mercedes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Wow. Dette hørtest bra ut! Da gjør jeg det, snarest. Takker og bukker. Hmmm. Den j..... luftenippelen satt dørgende fast. Klarte ikke å rikke den. Begynte å lure på om den var links. Men så ingen grunn til det! Så den er ødelagt, ganske rund. Må ha en ny..... Prøver en vakker dag senere. PS er det noen som veit om det er en standard lufte-nippel på toppen av ventilen. De på Merc viste ikke..... Kanske få tak i en brukt ventil.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts