Guest ole i Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 hei er det noen som kan svare meg på om det går og stappe en 290 turbodiesel i min e 230,og er det mye arbeid som må,har mulighet til å få takk i et vrak som er ødelagt bak men med lav km stand,syntes e 290 turbodiesel motoren er en veldigt bra motor derfor vil jeg vite.på forhånd takk til dere som vilsvare meg Quote
Frode Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Alt går, men om du får det godkjent er vel heller vanskelig uten mye papirarbeid etc, det er godkjent store V8 bensin motorer i 124 så det burde gå.... Hvis motorfestene passer så er det bare å tilpasse mellomakslingen til lengde, så du måle avstanden mellom motorfestene. Ellers så må all elektronikk settes over samt du må få tak i en tank til diesel, er usikker på hva som er forsjellen på bensin og Diesel når det gjelder tanken, så det må sjekkes..... Så for å ta den korte versjonen, du har noen mnd`er med arbeid..... Quote
FrodeS Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Alt går, men om du får det godkjent er vel heller vanskelig uten mye papirarbeid etc, Er det vanskelig å få godkjent når man går NED i HK ? Quote
Frode Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Det som er problemet er at BOS ikke gir ut papirer, det er derfor en må være detektiv å finne ut stiveheter, dreiemoment og evt hva som er gjort før, hva andre har fått godkjent. Uten papirer får en ikke godkjent noe som helst, om en så setter inn strikkmotor..!! Det som er kluet er å ta det meste fra orginale MB, dvs skal en ha mere hk må en ta feks bremser og hjuloppheng fra den bilen som har så mye vekt og hk, for karosseriet er likt på alle 124. Dette i sammen med kontakt med "biltilsynet" under byggeprosessen for å klargjøre hvilke dokumenter som trengs, er en stor fordel. Quote
Guest ole i Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 hei og takk til dere som har svart og det med biltilsynet skal jeg sjekke opp i for det har ikke jeg tenkt på så takke takk,men vet dere mer gutter så må dere være snille og fortelle meg det,blir nok en god del jobb ja om jeg velger og gjøre det. Quote
Recommended Posts