FrodeS Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Jeg har noe tull med tomgangen min. Den justeres ikke elektrisk, og faller derfor ned på det mekanisk innstilte ca. 450 o/min. Jeg har justert den opp til der den skal være nå, men vil jo helst ha ting på stell. Det ser ut til at feilen ligger i regulatoren på baksiden av dieselpumpen. Den får strøm når bilen går, men justerer altså ikke. Noen som har vært borti denne? Er det en sak jeg kan skru ut og overhale selv? Dieselpumpa er jeg ikke så veldig gira på å skru på uten at jeg vet hva jeg gjør. Kan jo fort få litt konsekvenser. Ny regulator koster ca. 3500,- . Litt i overkant. Uten elektrisk justering av tomgangen faller turtallet bittelitt når bilen settes i gir, eller når ac slår inn, men det er faktisk såpass lite at turtelleren ikke rørte seg. Bare såvidt hørbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 Da har jeg snakket med Oppegård Elektro-Diesel. Veldig hyggelige folk der. Greia som sitter bakpå pumpa er en elektrisk magnet som dytter på en stang. Kanskje har dette låst seg, kanskje er spolen svidd av. Den er i hvertfall helt trygg å bare skru rett ut, så det skal jeg prøve å få gjort snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts