Jump to content

Stempelrengjøring

Frode

Recommended Posts

Brukte en fin messingbørste og diesel på mine.. Ble som nye. Ett tips får å få rent inne i sporene til ringene er å brekke av den ringen som hørte til å bruke enden på den og skrape ut sot/smuss.. Viktig å få rent.. Husk også mye olje under montering av ringene og sjekke at glir lett rundt.. Lykke til videre

har du plukka motoren på 24v bilen din? hørtes ut som ett artig prosjekt..

Det har jeg også lyst til å gjøre på min, samt overhale oljepumpe på den..

Det er ikke noe hokus pokus å få det ut, det er mer spennende å få det riktig tilbake..... :wink:

Skal ta endel bilder og markere det elektriske slik at det blir enkelt for meg når jeg skal ha det tilbake igjen, har med meg svogeren min, han er bilmekaniker, han har plukket i noen motorer før så dette burde bli en smal sak.....  :lol:

Elektriske er stort sett ikke noe stort problem. Er kontakter som stort sett bare passer en eller 2 plasser.

Værste med å ta ut motoren er at sikkert må ha av toppen for å få plass, er sinnsykt trangt å komme til støttestagene på innsuget som er festet på blokka.

Vet om de staga, vil tro det lar seg gjøre å komme bedre til når bilen står på bukken, og løsne dem fra undersiden, litt lettere å komme til når begge radiatorene er ute samt endel krimskrams rundt innsuget...... det kan ikke annet en  ta litt lengre tid.... :P

Har faktisk vært inne på tanken å ta en 190E 2,6 vri, å kappe ute fronten slik at motor med girkasse går rett ut, men lar det nok være selv om det er fristende.... :lol: