Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hva er beste måten å rengjøre motor stempler på....?? Noen som har tips på hva som kan gjøres..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Pakningsskrape oppå dem? Bernt vet vel råd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1134 Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Brukte en fin messingbørste og diesel på mine.. Ble som nye. Ett tips får å få rent inne i sporene til ringene er å brekke av den ringen som hørte til å bruke enden på den og skrape ut sot/smuss.. Viktig å få rent.. Husk også mye olje under montering av ringene og sjekke at glir lett rundt.. Lykke til videre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 Flott.! dette var gode tips.! Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 Om en er nødt til å hone ved bytte av stempelfjærer..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hva slags bil er det du holder på med nå da Frode? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 21, 2006 Author Share Posted July 21, 2006 Har jeg så mange da....?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 har du plukka motoren på 24v bilen din? hørtes ut som ett artig prosjekt.. Det har jeg også lyst til å gjøre på min, samt overhale oljepumpe på den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 21, 2006 Author Share Posted July 21, 2006 Det er ikke noe hokus pokus å få det ut, det er mer spennende å få det riktig tilbake..... Skal ta endel bilder og markere det elektriske slik at det blir enkelt for meg når jeg skal ha det tilbake igjen, har med meg svogeren min, han er bilmekaniker, han har plukket i noen motorer før så dette burde bli en smal sak..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Elektriske er stort sett ikke noe stort problem. Er kontakter som stort sett bare passer en eller 2 plasser. Værste med å ta ut motoren er at sikkert må ha av toppen for å få plass, er sinnsykt trangt å komme til støttestagene på innsuget som er festet på blokka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 21, 2006 Author Share Posted July 21, 2006 Vet om de staga, vil tro det lar seg gjøre å komme bedre til når bilen står på bukken, og løsne dem fra undersiden, litt lettere å komme til når begge radiatorene er ute samt endel krimskrams rundt innsuget...... det kan ikke annet en ta litt lengre tid.... Har faktisk vært inne på tanken å ta en 190E 2,6 vri, å kappe ute fronten slik at motor med girkasse går rett ut, men lar det nok være selv om det er fristende.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.