Jump to content

Diagnose


Guest Eriksen

Recommended Posts

Guest Eriksen

Noen som tør tolke følgende feil i fra diagnosetest?

 

029 o2 sensor heater upstream of CAT G3/2 Heater current too small

 

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg kan se det så har du oppvarmet lambda = O2 sensor, der det er feil på varmedelen, dette vil vel si at du må kjøpe deg ny Lamdba sensor.

Delenummer får du ved å ringe BOS eller Auto Trio ved å oppgi chassisnummer eller bil+motor+årsmodell......

Kan være noen her på nett og har delenummer liggende men det er ferie så de fleste er nok ikke "på nett".... :?

 

Ny Lambdasensor får du til en fornuftig penge hos Mekonomen, Meca, Hauk, Speed Autoteile og Auto Trio, er du medlem i MBE så får du nok en rabatt hos de som klubben har avtale med som tilsvarer medlemskapet og vel så det..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaare eriksen

Har byttet lambda. Har en mistanke om andre feil også for bilen har ikke lyst til å kjøre oppoverbakker, den kommer nesten ikke opp de bratte. Tenker meg feil på ledningsnett/ temperatursensor for kjølevann.

 

Er det slik at ved kickdown så overstyrer hjernen alle sensorer?

Link to comment
Share on other sites

Har du fått rett Lambda da..?? det finnes både med og uten forvarming så da kan den feilmeldingen være årsaken....

 

Ellers så er det lite sannsynlig at Lambda er årsaken til at den er treg, kan vær katalysatoren, bensintilførsel, falsk luft etc..... vanskelig å tippe når du ikke oppgir hverken bil, kjørelengde, årsmodell eller hva som eg gjort til nå og hvilke andre feilmeldinger som evt dukker opp.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaare eriksen

Det er en 220 fra 94 M111 motor, HFM. Har ny luftmassesensor, pluggkabler, bensinfilter, bensinpumperele. Har imidlertid en skrangling som antagelig er løs inmat i katalysator, finner ingen hull i annlegget, lyden kommer i fra fremre del av anlegget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis katten er tett/løs innmat så er jeg rimelig sikker på at det er årsaken til at den er treg, det finnes utallige billige katalysatorer som du kan bruke istedet for å kjøpe dyre originale, så et tips er å sende mail til diverse og høre på pris, evt sveise inn en ny universal katt selv....

 

Men før du går igang med det så skjær hull i katten og ta ut innmaten og sjekk om det virkelig er den, evt erstatt katten med et rør for å konstatere feil.... :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...