Guest Eriksen Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Noen som tør tolke følgende feil i fra diagnosetest? 029 o2 sensor heater upstream of CAT G3/2 Heater current too small Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Slik jeg kan se det så har du oppvarmet lambda = O2 sensor, der det er feil på varmedelen, dette vil vel si at du må kjøpe deg ny Lamdba sensor. Delenummer får du ved å ringe BOS eller Auto Trio ved å oppgi chassisnummer eller bil+motor+årsmodell...... Kan være noen her på nett og har delenummer liggende men det er ferie så de fleste er nok ikke "på nett".... Ny Lambdasensor får du til en fornuftig penge hos Mekonomen, Meca, Hauk, Speed Autoteile og Auto Trio, er du medlem i MBE så får du nok en rabatt hos de som klubben har avtale med som tilsvarer medlemskapet og vel så det..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaare eriksen Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Har byttet lambda. Har en mistanke om andre feil også for bilen har ikke lyst til å kjøre oppoverbakker, den kommer nesten ikke opp de bratte. Tenker meg feil på ledningsnett/ temperatursensor for kjølevann. Er det slik at ved kickdown så overstyrer hjernen alle sensorer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Har du fått rett Lambda da..?? det finnes både med og uten forvarming så da kan den feilmeldingen være årsaken.... Ellers så er det lite sannsynlig at Lambda er årsaken til at den er treg, kan vær katalysatoren, bensintilførsel, falsk luft etc..... vanskelig å tippe når du ikke oppgir hverken bil, kjørelengde, årsmodell eller hva som eg gjort til nå og hvilke andre feilmeldinger som evt dukker opp..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaare eriksen Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Det er en 220 fra 94 M111 motor, HFM. Har ny luftmassesensor, pluggkabler, bensinfilter, bensinpumperele. Har imidlertid en skrangling som antagelig er løs inmat i katalysator, finner ingen hull i annlegget, lyden kommer i fra fremre del av anlegget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Hvis katten er tett/løs innmat så er jeg rimelig sikker på at det er årsaken til at den er treg, det finnes utallige billige katalysatorer som du kan bruke istedet for å kjøpe dyre originale, så et tips er å sende mail til diverse og høre på pris, evt sveise inn en ny universal katt selv.... Men før du går igang med det så skjær hull i katten og ta ut innmaten og sjekk om det virkelig er den, evt erstatt katten med et rør for å konstatere feil.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaare eriksen Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 takker!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts