Sven Håkon Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Først noen bilder; Så litt bakgrunnsmateriale; For litt tid siden var jeg uheldig med bilen og fikk bulket hele venstre side - etter å ha funnet ut akkurat hvor mye kaskoforsikring var verd, fant jeg ut at jeg skulle få tak i en bil i samme farge fra Tyskland for å spare på lakkering, samt finansiere litt andre småting (ved salg av deler). Et kjapt søk på www.mobile.de senere, satt jeg med en ganske billig 1989 190E 2.3 med 5-trinns manuelt gir, selvsagt SurfBlau av farge. Kjente i nærheten av selger hentet bilen for meg, og forsikret meg om at den var i god stand. Tilstandsrapport; 200.000km, med fullt servicehefte, alle servicer foretatt hos Mercedes - alle oljeskift med Mobil1. To tidligere eiere, hvor førstemann, Herrn Kurt var født i 1937. Andre eier fra 2001, Frau Erika, var litt yngre, født i 1939. Én bulk, denne i bakkant av bagasjelokk og uten skader på lakken, altså kan den rettes ut uten å lakkere. Jeg har funnet én rustflekk, denne i hullet for gjennomføringsslangen for ledninger til venstre bakdør. Interiøret ser helt nytt ut, selv førersetet... Det beste med bilen er at den er fullstendig original, her har ingen inkompetente 'montører' herjet! Hva nå; Jeg kvir meg for å sette øksa i denne bilen, så foreløpig status er 'delebil', så får tiden vise hva som skjer med den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Gratla! Men kan du utdype det med kaskoen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 17, 2006 Author Share Posted July 17, 2006 Kasko på så gammel bil er jo som kjent penger ut av vinduet - så også i mitt tilfelle. De hadde ikke "takst" på 1984-modeller, men ett år nyere modell hadde de i papirene, da taksert til 7.000kr. Min ble regnet for å være 'såpass bra', at takstmannen satte verdien til 20.000kr, med en restverdi på 5.000kr - utbetaling ble dermed 15.000kr minus egenandel... Ja, du skjønner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvar Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 SurfBlau,du har PM! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 18, 2006 Author Share Posted July 18, 2006 Nei...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvar Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 Merkelig!?Men sjekk mailen din,da.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts