Guest MB for life Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Nå har jeg senket bilen med senkesett å justert max ned på nivåreguleringen. Ligner fortsatt en cross country vogn.. For å få senket bilen mere må jeg da bytte gummiputer? Hvordan ser jeg hvilke puter som står på? Hvor får man kjøpt disse putene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Du bare kjenner rundt kanten på putene, der skal det vere noken "nupper". 1 for 1er puter, 2 for 2er puter og selvfølgelig, 3 for 3er puter. 1 er laveste type og 3 er høgaste type. Desse kjøper du på nærmeste mercedesforhandler, auto-trio, eller andre som har spesialisert seg litt på mercedesdeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Det hørtes ganske greit ut ja.. Hvor mye senker disse putene?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Er 5mm forskjell på putene, noe som i praksis utgjør i underkant av 1 cm forskjell på høyden på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Nå har jeg senket bilen med senkesett å justert max ned på nivåreguleringen. Ligner fortsatt en cross country vogn.. For å få senket bilen mere må jeg da bytte gummiputer? Hvordan ser jeg hvilke puter som står på? Hvor får man kjøpt disse putene? Har du bilde av hvordan den ser ut? Selv med høyeste puter skal den være rimelig lav hvis du har på f.eks. 40mm senkefjærer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen. Det står på 40mm senkesett å 19" felger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Hvordan får jeg lagt bildene hit??? PLAGES!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Jeg vet ikke om gjester kan poste bilder? Bruk i tilfelle: [img=link til bilde] Går ikke det så bare gi oss en link til bildene. Har du ikke et sted å laste opp bildene så legg de på www.webshots.com f.eks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Nå ligger bildene på webshop.com... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hva med en link til de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 http://community.webshots.com/user/anette2521 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hvor lenge har du kjørt med senke settet, og har du funnet ut hvilke pute du har..?? Jeg har 40mm senking og 2`er pute bak og du kan se på avataren min hor høy den er.... Det kan være en fordel å kjøre med last i når du regulerer høydejusteringa di bak, ellers vil den falle helt til bunns når du en gang hiver i noe baki evt kjører med 3 voksne baki.... fin bil forresten..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Det er 40mm senkesett på min å. Skal få sjekket putene i dag. Skal jeg ha last i bilen når jeg justerer nivåreguleringa? Ups.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hvis du hiver baki noe tungt du har liggende og kjører deg en tur, så ser du hva høydereguleringa de er innstilt på, så kan du justere den til ønsket høyde med last i, da vil den funke skikkelig.. Hvis du tar ut lasten og etter en liten tur ser at bilen har hevet seg mer enn 1-2 cm så hviler hele bilen på fjærene og da må du sette inn mindre puter for å kompensere for dette. Det skal bare være 1 - 2 cm forskjell med last og uten..... så du må nok sette igang å krype under bilen å skru litt på staget ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Må bilen stå å gå når jeg justerer?? Når jeg justerte sist så skrudde jeg ut staget helt å skrudde det bare et par runder på igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Nei for all del..!! det kan være farlig hvis bilen hviler på dekkene så vil den senke seg, ta og hiv noe baki og kjør en tur så ser du det med en gang om du har skrudd for mye..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 ok Men skal ikke bilen være like lav både med å uten last når det er nivåregulering?? Sånn det er nå så synkern ganske mye m last?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Da er den regulert feil.! Det skal kun være 1-2 cm forskjell med eller uten last, derfor må du justere høyden på bilen med last og hvis den hever seg uten last mer enn de 1-2cm`ene så hviler den for mye på fjæra og da må du ha mindre puter, eller justere den høyere, og har jeg forstått deg så vil du ha den lavere så derfor må du bytte puter bak til mindre...ok.?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Da har du forstått meg riktig ja.. Vil ha den MYE lavere Vil at den skal være jevnt senket foran å bak. Sånn det er nå så er den lavere foran enn bak. Men regner med at det blir bra når jeg bytter puter bak? Er det my jobb å bytte putene?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Litt jobb er det jo, enklest hvis du har fjærstrammer, men du kan også sette jekken under fjærbeinet bak og løsne bolten i karosseriet og senke ned, dermed kan du ta ut fjæra og sette inn ny pute, jeg har bare byttet pute ved hjelp av fjærklemme men det er sikkert noen andre her som kan tilføye litt mer...... fjærputer får du på BOS, Auto Trio, Mekonomen, og sikkert mange flere, du kan sikkert kjøpe 1`er med en gang så er du ferdig, men husk å juster høyden på reguleringa med last når du er ferdig så slipper du at bilen "kollapser" sammen bak med last.... Når du er ferdi så så sjekket hjulvinklene dine så du slipper å slite ut dekka dine på et par mnd`er.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts