Jump to content

Recommended Posts

Posted

HJELP :( :(

Jeg bestilte time på Tau Auto for å skifte fjører bak, verksmesteren sa at det er ingen problem. :? :?. Så ringer de meg tilbake,nei det er for komplisert, de hadde trengt en hel dag, de var også redd for at noen deler skulle ryke, nyvåregulelering osv. :shock: Hvem kan utføre den jobben i Stavanger omr.? HLELP :( :(

Guest 230ceDavid
Posted

Er det trøsykkler de er vant til å mekke på el?  :lol:

Posted

HE-HE tråsykkel  ka er det ? nå har ikke jeg så god peiling på biler. Verksmesteren er på ferie. De som er der nå er usikkre, de har ikke skrudd på en slik bil før, de nevnte at det er mye demontering hele hjul opphenge måtte ned, kansje eksosen , og at ting skulle ryke (rust )det er en gammel bil. Det fikk de høre da de ringte  Bertel & Sten og at de måtte sette kanskje av en HEL dag :shock: :shock:

Jeg kan ikke inn i granskaue fatte at det kan være så innviklet, det er jo bare noen simple fjører :( :(

Posted

Har ikke noe fornuftig svar men jeg vet at 560'n har et avansert hydraulisk nivåreguleringssystem. Har lest på benzworld.org at det er flere som røsker det ut og setter inn vanlige heavy-duty dempere når det tar kvelden. Det er kanskje dette systemet lærlingene og sommervikarene er redde for å tukle med...

Er du sikker på at det er fjærene som er problemet og ikke noe av hydraulikken?

Posted

Bilen er senket, men jeg har ikke TUV godskjennings papirer på de fjørene som er på bilen nå. Jeg har fått tak i nye fjører med TUV godskjennings papirer, som jeg hadde tenkt å få montert. Bilen er helt OK ellers, og at jeg slipper alt det rote når jeg skal  vise  bilen til EU godskjenning, hydraulikken mener jeg at den er i orden, jeg vil ganske enkelt bytte fjører  :( :o :D

Posted
:( :( Jeg blir vel nødt til det Olav, :banghead: Tenk deg det dra til Tyskland for å bytte fjører  :shock: :shock: hva må de tro om oss ? :oops: :oops:
Posted

Tror faktisk de skjønner hvorfor. Jeg vet det er flere her i Stavanger som har MB med litt størrelse som reiser nedover for å ta servicer på bilen. Det er så få her i Norge som kan skru på disse store MBene.

Men lykke til uansett, Aleks.

Posted

Skal prøve å ta noen bilder av hjulopphenget,snakket nettop med Lyngdal Karosseri, der er det en tekniker som kunne vist hjelpe meg ,det hørtes slik ut. :lol: :lol:

Posted

For komplisert? Hadde vært morsomt å sett bilde av bakhjulsopphenget på en SEC for å se hvor vanskelig det virkelig er...

har prøvd å ta noen bilder av hjulopphenget..  :rolleyes:

hvis bildene ikke er bra får du gi beskjed  :finga:

sjekk ut denne linken:

http://560sec1990.spaces.msn.com/

Posted

Jeg ser problemet, nemlig at nivåreguleringsdemperen sitter inne i fjæra. Tror jeg ville prøvd å løsne den fra bærearmen i bunnen og se hvor mye bærearmen kan senkes ned da. Eventuelt løsnet bærearmen innerst også for å få mer å gå på. Noen som har peiling på hvordan det EGENTLIG skal gjøres?

Posted

Så litt i verkstedsprogrammet nå på dette. alle 123 og 126 er satt opp med sammearbeidsinstruks for bytting av fjærer.

Om noen er interressert kan jeg sikkert prøve å skrive ut i pdf og sende over instruksen i hvordan bytte/ta ut/sette inn nivådemper.

Posted

JIPPI!!!  :cheers: :hello1: :hello1:

hadde vært helt kanon å fått den instruksen!!  8-[

kunne ikke sendt den til meg da?  [-o<

mailen min er:

aleksander_makedonski@hotmail.com

takk skal du ha!