Aleks Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 HJELP :( Jeg bestilte time på Tau Auto for å skifte fjører bak, verksmesteren sa at det er ingen problem. :?. Så ringer de meg tilbake,nei det er for komplisert, de hadde trengt en hel dag, de var også redd for at noen deler skulle ryke, nyvåregulelering osv. Hvem kan utføre den jobben i Stavanger omr.? HLELP :( Quote
Alexander Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 For komplisert? Hadde vært morsomt å sett bilde av bakhjulsopphenget på en SEC for å se hvor vanskelig det virkelig er... Quote
Guest 230ceDavid Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Er det trøsykkler de er vant til å mekke på el? Quote
Aleks Posted July 11, 2006 Author Posted July 11, 2006 HE-HE tråsykkel ka er det ? nå har ikke jeg så god peiling på biler. Verksmesteren er på ferie. De som er der nå er usikkre, de har ikke skrudd på en slik bil før, de nevnte at det er mye demontering hele hjul opphenge måtte ned, kansje eksosen , og at ting skulle ryke (rust )det er en gammel bil. Det fikk de høre da de ringte Bertel & Sten og at de måtte sette kanskje av en HEL dag :shock: Jeg kan ikke inn i granskaue fatte at det kan være så innviklet, det er jo bare noen simple fjører :( Quote
Tjærand Matre Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Har ikke noe fornuftig svar men jeg vet at 560'n har et avansert hydraulisk nivåreguleringssystem. Har lest på benzworld.org at det er flere som røsker det ut og setter inn vanlige heavy-duty dempere når det tar kvelden. Det er kanskje dette systemet lærlingene og sommervikarene er redde for å tukle med... Er du sikker på at det er fjærene som er problemet og ikke noe av hydraulikken? Quote
Aleks Posted July 11, 2006 Author Posted July 11, 2006 Bilen er senket, men jeg har ikke TUV godskjennings papirer på de fjørene som er på bilen nå. Jeg har fått tak i nye fjører med TUV godskjennings papirer, som jeg hadde tenkt å få montert. Bilen er helt OK ellers, og at jeg slipper alt det rote når jeg skal vise bilen til EU godskjenning, hydraulikken mener jeg at den er i orden, jeg vil ganske enkelt bytte fjører Quote
Olav Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Ta deg en ferietur og reis nedover til bilens hjemland. Der er det folk som kan dette. Quote
Aleks Posted July 12, 2006 Author Posted July 12, 2006 :( Jeg blir vel nødt til det Olav, Tenk deg det dra til Tyskland for å bytte fjører :shock: hva må de tro om oss ? :oops: Quote
Hauk Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Tror faktisk de skjønner hvorfor. Jeg vet det er flere her i Stavanger som har MB med litt størrelse som reiser nedover for å ta servicer på bilen. Det er så få her i Norge som kan skru på disse store MBene. Men lykke til uansett, Aleks. Quote
Alexander Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Er det noen som har bilder av hjulopphenget på en C126? Jeg har lyst til å se hvorfor dette var så vanskelig... Quote
Aleks Posted July 13, 2006 Author Posted July 13, 2006 Skal prøve å ta noen bilder av hjulopphenget,snakket nettop med Lyngdal Karosseri, der er det en tekniker som kunne vist hjelpe meg ,det hørtes slik ut. :lol: Quote
Aleks Posted July 13, 2006 Author Posted July 13, 2006 For komplisert? Hadde vært morsomt å sett bilde av bakhjulsopphenget på en SEC for å se hvor vanskelig det virkelig er... har prøvd å ta noen bilder av hjulopphenget.. hvis bildene ikke er bra får du gi beskjed sjekk ut denne linken: http://560sec1990.spaces.msn.com/ Quote
Alexander Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Jeg ser problemet, nemlig at nivåreguleringsdemperen sitter inne i fjæra. Tror jeg ville prøvd å løsne den fra bærearmen i bunnen og se hvor mye bærearmen kan senkes ned da. Eventuelt løsnet bærearmen innerst også for å få mer å gå på. Noen som har peiling på hvordan det EGENTLIG skal gjøres? Quote
Guest 1042 Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Så litt i verkstedsprogrammet nå på dette. alle 123 og 126 er satt opp med sammearbeidsinstruks for bytting av fjærer. Om noen er interressert kan jeg sikkert prøve å skrive ut i pdf og sende over instruksen i hvordan bytte/ta ut/sette inn nivådemper. Quote
Aleks Posted July 13, 2006 Author Posted July 13, 2006 JIPPI!!! :hello1: hadde vært helt kanon å fått den instruksen!! kunne ikke sendt den til meg da? [-o< mailen min er: aleksander_makedonski@hotmail.com takk skal du ha! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.