Jump to content

Skifte fjører


Aleks

Recommended Posts

 

HJELP :( :(

 

Jeg bestilte time på Tau Auto for å skifte fjører bak, verksmesteren sa at det er ingen problem. :? :?. Så ringer de meg tilbake,nei det er for komplisert, de hadde trengt en hel dag, de var også redd for at noen deler skulle ryke, nyvåregulelering osv. :shock: Hvem kan utføre den jobben i Stavanger omr.? HLELP :( :(

Link to comment
Share on other sites

HE-HE tråsykkel  ka er det ? nå har ikke jeg så god peiling på biler. Verksmesteren er på ferie. De som er der nå er usikkre, de har ikke skrudd på en slik bil før, de nevnte at det er mye demontering hele hjul opphenge måtte ned, kansje eksosen , og at ting skulle ryke (rust )det er en gammel bil. Det fikk de høre da de ringte  Bertel & Sten og at de måtte sette kanskje av en HEL dag :shock: :shock:

 

Jeg kan ikke inn i granskaue fatte at det kan være så innviklet, det er jo bare noen simple fjører :( :(

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe fornuftig svar men jeg vet at 560'n har et avansert hydraulisk nivåreguleringssystem. Har lest på benzworld.org at det er flere som røsker det ut og setter inn vanlige heavy-duty dempere når det tar kvelden. Det er kanskje dette systemet lærlingene og sommervikarene er redde for å tukle med...

 

Er du sikker på at det er fjærene som er problemet og ikke noe av hydraulikken?

Link to comment
Share on other sites

Bilen er senket, men jeg har ikke TUV godskjennings papirer på de fjørene som er på bilen nå. Jeg har fått tak i nye fjører med TUV godskjennings papirer, som jeg hadde tenkt å få montert. Bilen er helt OK ellers, og at jeg slipper alt det rote når jeg skal  vise  bilen til EU godskjenning, hydraulikken mener jeg at den er i orden, jeg vil ganske enkelt bytte fjører  :( :o :D

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk de skjønner hvorfor. Jeg vet det er flere her i Stavanger som har MB med litt størrelse som reiser nedover for å ta servicer på bilen. Det er så få her i Norge som kan skru på disse store MBene.

Men lykke til uansett, Aleks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser problemet, nemlig at nivåreguleringsdemperen sitter inne i fjæra. Tror jeg ville prøvd å løsne den fra bærearmen i bunnen og se hvor mye bærearmen kan senkes ned da. Eventuelt løsnet bærearmen innerst også for å få mer å gå på. Noen som har peiling på hvordan det EGENTLIG skal gjøres?

Link to comment
Share on other sites

Så litt i verkstedsprogrammet nå på dette. alle 123 og 126 er satt opp med sammearbeidsinstruks for bytting av fjærer.

 

Om noen er interressert kan jeg sikkert prøve å skrive ut i pdf og sende over instruksen i hvordan bytte/ta ut/sette inn nivådemper.

Link to comment
Share on other sites

JIPPI!!!  :cheers: :hello1: :hello1:

 

hadde vært helt kanon å fått den instruksen!!  8-[

 

kunne ikke sendt den til meg da?  [-o<

mailen min er:

 

aleksander_makedonski@hotmail.com

 

takk skal du ha!

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...