Jump to content

Chip til C-180 bensin

Guest Even

Recommended Posts

Guest 230ceDavid

Har chip på min 230ce... minimal forskjell... ikke noe serlig merkbar effekt bortsett ifra at den er LITT sterekere på de svake pungtene i turtallsregisteret.. en dårlig måte å pruke 2000kr på... 10-12  hester extra skulle det bli + lavere forbruk, men tror det var mer 10-12 esel og samme forbruk som resultat.. :lol:

Har chip på min 230ce... minimal forskjell... ikke noe serlig merkbar effekt bortsett ifra at den er LITT sterekere på de svake pungtene i turtallsregisteret.. en dårlig måte å pruke 2000kr på... 10-12  hester extra skulle det bli + lavere forbruk, men tror det var mer 10-12 esel og samme forbruk som resultat.. :lol:

Nå spør jeg kanskje dumt, for bensinmotorer har jeg ikke særlig peiling på, men er 230CE chippbar? Er det ikke mer eller mindre mekanisk innsprut på den?

Guest 230ceDavid

tydeligvis... syntes det var rart selv men jeg sendte inn styringsenheten til ett firma på sørlandet, så loddet inn eller om noe som hadde med luft og drivstofforholdene å gjøre o.s.v...

@FrodeS; jo stemmer det. KEjetronic innsprut, delt mekanisk-elektrisk men styringen er mekanisk, derfor er det ingen mulighet til å chippe.

Nye (kvassere) kammer og eksos/innsug er plassen å begynne på disse motorene. Men det blir dyrt hk/penge forhold.

Ellers så er det meget lite å hente på å chippe en C180, har en slik selv og har gjort noen tester...

Det jeg har funnet ut er at det lille plastrøret som går over motoren er for trangt, det dannes et vaakum over dette. Dette var til og med et problem på min C36 AMG motor, så her er det litt å hente på større rør med bedre flow. Eksosen er også ganske strupet (har ikke målt noe her ennå, men har mine mistanker..) Spesielt header'sene og stykke frem mot kat'n ser ikke bra ut...

Men noe chipp vil ikke gi resultater uten at alt det andre er fikset i allefall, selv da blir forandringen moderat.

Skal du ha mere puff i denne motoren, skaff det overtrykk i for av kompressor eller turbo.

Takk for alle svar... skal se om jeg får gjort noe med eksosen og innsuget, skal prøve først å se om det blir bedre da  :D

Noen andre en supersprint som har grenrør til en C-180?

Nå spør jeg kanskje dumt, for bensinmotorer har jeg ikke særlig peiling på, men er 230CE chippbar? Er det ikke mer eller mindre mekanisk innsprut på den?

Er nok placebo-effekten som merkes best ja