Jump to content

dødgang å vibrasjon i rattet.

Guest jva

Recommended Posts

har en w124 230e 86 mod. når jeg kjører i ca 80 og oppover får jeg en sinsyk vibrasjon i rattet, den er nesten ikke merkbar når jeg kjører rett fram eller svinger ganske kraftig, men når jeg svinger litt vibrerer rattet som et helvete. det andre er at jeg har fått en død gang i rattet, helt inne ved navet er det vel ca 1,5 ca. så dere kan jo tenke dere hvor stor den er på utsiden av rattet. skjer abelutt ingenting når jeg flytter rattet innenfor denne dødgangen. har dere noen forslag til hva disse tingene kan være? har også denne fantastiske klunkelyden når jeg kjører over hull og humper, men har kjøpt nye bærekuler som jeg skal sette på i neste uke, så håper dette blir bra da. kansje litt langt inlegg, men på forhånd takk.

Guest Sondre B. Bjelland

Det kan være ubalanserte hjul som gjør at det rister i 80 km/t. Når jeg kjøpte min ristet det i rattet. Det prutet jeg på og balanserte hjulene etterpå. Vips 2000 spart ;)

Det kan også være at styresnekken din er sliten. Hvis det er dødgang kan det skyldes slark i denne.

Det med klunkingen over humpler og lignende vet jeg ikke. Har ikke hatt dette problemet, men kanskje bærekulene løser de. Disse er uansett en slitedel, så det er bare en fordel å skifte de.

Guest stig1
Det kan være ubalanserte hjul som gjør at det rister i 80 km/t. Når jeg kjøpte min ristet det i rattet. Det prutet jeg på og balanserte hjulene etterpå. Vips 200 spart ;)

Det kan også være at styresnekken din er sliten. Hvis det er dødgang kan det skyldes slark i denne.

Det med klunkingen over humpler og lignende vet jeg ikke. Har ikke hatt dette problemet' date=' men kanskje bærekulene løser de. Disse er uansett en slitedel, så det er bare en fordel å skifte de.[/quote']

når det gjelder klunkingen. har du sjekket støtdempere/ støtdemperfester?

Det kan være ubalanserte hjul som gjør at det rister i 80 km/t. Når jeg kjøpte min ristet det i rattet. Det prutet jeg på og balanserte hjulene etterpå. Vips 200 spart ;)

Det med klunkingen over humpler og lignende vet jeg ikke. Har ikke hatt dette problemet' date=' men kanskje bærekulene løser de. Disse er uansett en slitedel, så det er bare en fordel å skifte de.[/quote']

når det gjelder klunkingen. har du sjekket støtdempere/ støtdemperfester?

ja, men de lydene kommer ikke over fartsdumper og såndt, bare hull og kanter i veien...

Guest sub_sonic

Har hatt samme problem med klunking... Det var rett å slett så enkelt som å stramme støtdemperfeste bak (nedre støtdemperfeste)..

Den lyden kom bare ved kvasse kanter og dumper!