Jump to content

Hvor mye veier en alufelg?

Recommended Posts

Guest K.E. Sjursen
Posted

Hvor mye sånn røffly veier en alufelg? Prøver å beregne frakt på noen 18".

Guest GammelGul
Posted

Varierer jo endel etter størrelse og design, men de fleste ligger rundt 5kg vil jeg tro.

Guest K.E. Sjursen
Posted
Varierer jo endel etter størrelse og design, men de fleste ligger rundt 5kg vil jeg tro.

Det var ikke mye!

Guest Jørn-Flemming
Posted
Hvor mye sånn røffly veier en alufelg?
ligger rundt 5kg vil jeg tro
Det var ikke mye?
Nei - men det stemmer "sånn røffly". Fikk akkurat presset to felger fra Tyskland inn i en ti-kilos pakke. (dvs fire felger i to ti kilos pakker). Men grensen var så hårfin at mutrene måtte komme i en egen forsendelse.
Guest Espen
Posted

Men det er vel stort sprik på vekt på felger er det ikke? Har sett på noen felger i både original og fake utførelse. Merket godt forskjell. Den ene felgen var som et blylodd i forhold til den andre.

Guest Jørn-Flemming
Posted
Men det er vel stort sprik på vekt på felger er det ikke? Har sett på noen felger i både original og fake utførelse. Merket godt forskjell. Den ene felgen var som et blylodd i forhold til den andre.
Sikkert en del, men neppe mer enn pluss/minus ett kilo (dvs 20%)? Vil tro nye modeller veier mindre enn eldre, fordi man nå stoler mer på materialet enn før og lager smekrere profiler. Mine 15-hulls 7x15 ET25 originalfelger veide altså 4,9 kg pr stk. Men en grei måte å finne ut vekten på er jo å veie dem?
Guest K.E. Sjursen
Posted
Mine 15-hulls 7x15 ET25 originalfelger veide altså 4,9 kg pr stk.

Da skulle en tro 18" veier en kg eller to mer.