Guest 1042 Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Som topic sier.. Skal bytte motor i frosken, doffen, baguetten, what ever vi kan kalle det franske kjøretøyet. (merk at jeg kaller det kjøretøy) Hva bør jeg velge? omtrent like mye arbeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Alt 4: hiv driten, knus den, sett fyr på den, og kjøp en 190 2,5 Diesel.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Eller gjør som jeg gjorde i går. Parker frosken og kjøpe en tysker. Riktignok feil merke, men riktig land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Har ikke råd til en 201 eller 124 med diesel i fornuftig tilstand. Og Opel kommer jeg aldri til å kjøpe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Diesel er tingen! En motor som trenger strøm for å gå er latterlig.... M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Hmm.. viser seg at turbodiesel har helt annen radiator, helt andre drivaksler og helt annet opplegg på luftinntak til motor. Litt usikker på hvor mye som følger med på motoren jeg har tilgang til. Vet at girkassa og intercooler følger med. Kanskje jeg skal prøve å tilpasse gamle radiatoren fra mercen i denne? Bytta fra original "liten" radiator til bil uten ac til store j*velen som sitter i 300er med ac. (har jo slengt inn ac i min..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Status pr idag. Pinglemotor er ute av bilen, vi har sett ned i sylindrene gjennom plugghullene. Sylinder nr 4 er totalt krasj. Når vi hadde fått motoren ut slo en tanke oss. (meg og min far) Han har en komplett fungerende 2,1 turbodiesel fra XM liggende. Tok noen kjappe øyemål og det ser ut til at motorblokk har samme lengde og plassering av motorfester. Dog var girkasse 5-10 cm lenger. Lurer nå på å undersøke litt om girkassa fra bx'n passer på xm-motoren, og om den vil tåle kreftene. Hadde vært gøy om det gjorde...Da hadde bx'en også blitt kjørbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Status pr idag. Pinglemotor er ute av bilen, vi har sett ned i sylindrene gjennom plugghullene. Sylinder nr 4 er totalt krasj. Når vi hadde fått motoren ut slo en tanke oss. (meg og min far) Han har en komplett fungerende 2,1 turbodiesel fra XM liggende. Tok noen kjappe øyemål og det ser ut til at motorblokk har samme lengde og plassering av motorfester. Dog var girkasse 5-10 cm lenger. Lurer nå på å undersøke litt om girkassa fra bx'n passer på xm-motoren, og om den vil tåle kreftene. Hadde vært gøy om det gjorde...Da hadde bx'en også blitt kjørbar. Oj, høres jo rett morsomt ut. 2,1-litern skal vel faktisk være en ganske kurrant motor også. Det må vel være noen i BX-klubben som har gjort noe sånt tidligere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 BX klubben har for tiden ca 50 betalende medlemmer.. Når vi snakker om klubber, XM klubben startet opp samtidig som oss og de har for tiden mellom 700 og 800 medlemmer... Lurer på om de har sånt medlemsregister som vi hadde før? med alle som har betalt og alle som ikke har betalt i oversikten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 BX klubben har for tiden ca 50 betalende medlemmer.. Når vi snakker om klubber, XM klubben startet opp samtidig som oss og de har for tiden mellom 700 og 800 medlemmer... Lurer på om de har sånt medlemsregister som vi hadde før? med alle som har betalt og alle som ikke har betalt i oversikten... Finnes det igjen såpass som 7-800 XM-er her til lands da? Ellers, du må være forsiktig hvis du har tenkt deg på langtur med den. Froskebiler er litt utsatt i dalstrøka innafor. http://www.gd.no/artikkel.asp?Artid=187524 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Hehe, tør ikke kjøre for langt med sitroeng. Er redd jeg sovner bak rattet i en så kjedelig og støyende bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Hvordan går det her Eivind? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Blir slengt inn en 1.8 td fra bx. 90 hk og 185 nm. Burde vel gjøre bilen sånn passe interressant å kjøre. Akkurat nå er det satt på hold pga ferie og slikt. Er på vestlandet og leker snekker på feriehuset til min mor.. laget en ny vindusramme selv idag. Litt flink serru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Blir slengt inn en 1.8 td fra bx. 90 hk og 185 nm. Burde vel gjøre bilen sånn passe interressant å kjøre. Akkurat nå er det satt på hold pga ferie og slikt. Er på vestlandet og leker snekker på feriehuset til min mor.. laget en ny vindusramme selv idag. Litt flink serru. Hehe.... Eivind = Svigermors drøm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.