Jump to content

Spørsmål til Turbobenz, evt. andre som har montert datasprut.

Guest Martin Heie

Recommended Posts

Guest Martin Heie

Har et spørsmål til turbobenz, eller evt andre som har montert datasprut i W124/W201 M102/103 motor.

Hvilken TPS har dere brukt? Finnes det noen tps som passer direkte eller nesten direkte på spjellakselen/festet? Med TPS mener jeg altså spjeldposisjonsgiveren.

Har alt klart til MS 2 montering på min, men sitter litt å grubler på TPS delen, kan jo ikke gå over alle bilene på skraphandelen for å finne den passende :?

Lurer også på hvordan det er med monteringen av gassvaieren når man tar vekk det gamle Throttelhuset...?

Tar imot tips med STOR takk  :D

Mvh

Martin

Guest Martin Heie

Hei du,

Jeg har ikke sett på M103 motoren men regner med det stort sett er samme opplegget der. Jeg har kjøpt noen 19lb boschdyser (4hulls). De skulle duge fint. man trenger jo selvklart fuelrail med fester og ny bensintrykksregulator for lavtrykk + div koblinger og slikt. Man må også bytte ut 2veisbryteren på spjeldakselen med en tps, hvilket jeg startet tråden om her. Hele KEjet throttelhuset fjernes med fordel. Det gamle ledningsnettet fungerer fett, bare å legge til noen nye ekstra ledninger. Mulig jeg har glemt noe her, men ellers skulle vel det være det.

Har V3 jeg også så skal kjøre tenningen fra MS til fordeleren også. Blir noen ekstra kabelstrekk der også.

Fortsatt ingen med tips til TPS?

Mvh

Martin

Guest Martin Heie

Takk takk takk Torbjørn  :prayer: :prayer:

Var svaret jeg trengte  :P

Bare å ta en tur på skraphandleren nå da :D

Mvh

Martin