Guest Martin Heie Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Har et spørsmål til turbobenz, eller evt andre som har montert datasprut i W124/W201 M102/103 motor. Hvilken TPS har dere brukt? Finnes det noen tps som passer direkte eller nesten direkte på spjellakselen/festet? Med TPS mener jeg altså spjeldposisjonsgiveren. Har alt klart til MS 2 montering på min, men sitter litt å grubler på TPS delen, kan jo ikke gå over alle bilene på skraphandelen for å finne den passende Lurer også på hvordan det er med monteringen av gassvaieren når man tar vekk det gamle Throttelhuset...? Tar imot tips med STOR takk Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Hvilke dyser har du tenkt å bruke? Er det andre deler du må bytte ut eller kan det meste brukes. Har en MS 3.0 som skal på min M103 motor, men så var det jo den berømte fingeren eg skulle fått ut snart. Hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Hei du, Jeg har ikke sett på M103 motoren men regner med det stort sett er samme opplegget der. Jeg har kjøpt noen 19lb boschdyser (4hulls). De skulle duge fint. man trenger jo selvklart fuelrail med fester og ny bensintrykksregulator for lavtrykk + div koblinger og slikt. Man må også bytte ut 2veisbryteren på spjeldakselen med en tps, hvilket jeg startet tråden om her. Hele KEjet throttelhuset fjernes med fordel. Det gamle ledningsnettet fungerer fett, bare å legge til noen nye ekstra ledninger. Mulig jeg har glemt noe her, men ellers skulle vel det være det. Har V3 jeg også så skal kjøre tenningen fra MS til fordeleren også. Blir noen ekstra kabelstrekk der også. Fortsatt ingen med tips til TPS? Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Finn deg et spjeld fra BMW, Audi eller Opel. Dem har alle TPS sensor og går for det meste overens med Mercedes sine deler (alle har deler fra samme produsent) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Takk takk takk Torbjørn :prayer: Var svaret jeg trengte Bare å ta en tur på skraphandleren nå da Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts