Jump to content

Div trøbbel med 230E


Guest Sondre B. Bjelland

Recommended Posts

Guest Sondre B. Bjelland

Min bil har begynt å bruke litt kjølevæske igjen. Samtidig som den plutselig bare ville tenne på tre sylindere. Nå har jeg byttet plugger for de gamle var ikke noe pent syn. Da gikk den bedre, men den bruker fremdeles kjølevæske. Dessuten har den gått fra å ligge på 87-92 grader (avhengig av kjøring) til å av og til fly opp i 110 grader før vifta tar i et tak og tvinger den ned til 87 grader igjen. Mener å ha merket en svak, svak liten lukt av glykol når jeg kjører med varmeanlegget på... Kan det være lekkasje i varmeanlegget? Hvordan fikser jeg det enklest?

 

Dessuten. Er det riktig at kjølevifta skal slå seg på så sent? Kan det være gjennomstrømningstermostaten er moden for utskiftning? Jeg har nettopp byttet vannpumpe og da var alt bare velstand i en måneds tid, men nå er det altså på 'an igjen.

 

Det med at den bare ville tenne på tre sylindre. Hva kan det være? Sjekket at det var gnist i alle pluggene når jeg byttet, men de gamle var svært skitne/sotete. Får den for tykk blanding? Hvordan justerer jeg det? Vurderer om jeg skal ta steget og bytte pluggledninger og fordeler, men må se det an litt først. Bilen har gått 340.000 km så det er vel ganske klart for utskiftning tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...