Guest Mads Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Hei, jeg har en 94 mod c220 bensin og merket for noen dager siden at mororen går ujevnt på tomgang. Den hopper opp på 1500rpm og faller ned på 500 slik at motoren nesten kveles, slår jeg av motoren og starter den igjen går problemet vekk en liten stund. Turtallet ligger på ca 750rpm når den ikke hopper opp og ned (husker ikke helt om tomgangsturtallet lå litt lavere før). I tillegg lugger motoren litt når jeg kjører i lavt gir og det kommer litt svartrøyk som lukter dritt. Lurer på hva dette kan være. Quote
Gøran Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Er ikke noe mekaniker. :en etter tidligere erfaring med andre biler så kan det høres ut som lambdasonden. Den har vel ikke tilfeldigvis brukt litt mer bensin i forhold til når dette begynte? Sjekk avgassene så vet du litt mer.. Noen andre? Quote
Guest Mads Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 Som sagt jeg har ikke hatt dette problemet så veldig lenge men jeg er litt mistenksom på at den kansje drikker litt mer en vanlig. Hvor mye koster en ny lambdasonde, noen som vet det? Quote
Frode Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 send en mail til Auto Trio, og sjekk også Mekonomen og Meca de kan sikkert levere til din bil.... En diagnose vil nok bekrefte om feil på Lambda, evt andre feil som feks feil på luftmengdemåler som har vært diskutert på forumet tidligere som sannsynlig "feilkilde".... koster vel noen hundringser å få tatt diagnose av din for å sjekke feil, jeg ville gjort det før jeg begynte å kjøpe inn dyre deler... Quote
Guest Mads Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 Sjekket på mekonomen kostet ca 1800,-. men de hadde to typer, en med en stor rifflet kontakt og en med 4-polig liten kontakt. Vet ikke hva som er rett men tror jeg satser på og få en diagnose på bilen først. Quote
Recommended Posts