Roger H. Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Har en pakke som snart er på vei fra Tyskland, men kroppen spør etter id nummer, ser ut som at han vil ha personummeret mitt. Dette vil han ha på den grønne lappen for toll behandling. Trenger han dette nr? Har fått dusinvis av ebay sendinger fra USA og andre land uten at de ha spurt etter slikt... noen med erfaring fra Tyskland? :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyBenz_ Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Har itte så veldig mye peil..,men har jobbet i posten..,og kunder har sendt pakker til Tyskland osv men de har aldri brukt no person nr til personen som skal ha pakken... Jeg ville absolutt itte gitt bort person nr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 Sender fødselsdato, håper han blir fornøyd med det..mer får han itte. Er litt forundret over prisen for pakker fra Tyskland, ser ut som alle koster 30Eur... like dyrt(om ikke dyrere) som fra USA....hm..kanskje jeg som er gjerrig. :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syljua Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Det er riktig at han skal ha hele personnummeret for å identifisere deg; http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=75596&epslanguage=NO mvh, syljua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Normalt sett når man får den første pakken fra utlandet får man et brev fra EMS hvor man fyller ut personnummeret sitt og skriver under på at de kan fortolle pakker for deg i fremtiden også. Dermed vil alle de neste pakkene skli rett igjennom og så er det bare å betale tollen/momsen på det nærmeste postkontoret. Har fått hauger av pakker fra Tyskland, England og USA uten at jeg noensinne har måttet oppgi personnummer til andre enn EMS som fortoller pakkene når de kommer til Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Det eneste nummeret jeg har opplevd å måtte gi ut, er telefonnummeret - men aldri på pakker fra Tyskland, kun fra USA.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Det eneste nummeret jeg har opplevd å måtte gi ut, er telefonnummeret - men aldri på pakker fra Tyskland, kun fra USA.. Det har jeg måttet et par ganger når ting blir sendt via USPS. Det kommer visstnok ann på hvem som sitter i skranken der de sender fra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts