Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ok, så man kan også få vito med flere seter bak. Når var det faceliften kom på disse? En bil som har gått 150, hva må man være på vakt etter? Nå er ikke jeg så kjent med disse, men for eks denne, er dette en 220cdi? (ser det står 2 liter, men 2,1 i angitt mål).  Er denne bilen en relevant bil til den prisen? Hva med disse setene, er dem flyttbare?

Posted

Hei Syver,

Den du linker til, heter 639-karosseriet. Finnes både som Vito og Viano og i 3 lengder A1-A2 og A3.

Dette er en A1. Ca 20 cm lengdeforskjell på disse, altså ca 480-500 og 520 (522)cm.

639 kom som 2004 modell, men noen er sikkert registrert i 2003.

Før det var det 638 som gjaldt. Da het det enten Vito eller V-klasse. Vito oftest varebil og V-klasse oftest for persontransport.

Den du linker til er en Viano Trend og den har ikke luftfjæring. Det er ikke den som kalles 2,2cdi som har 150hk.

Normalt er denne badget som 2,0cdi. Begge mener jeg er basert på 2,2 literen.

Ruster ofte i dørfalser og på innsiden nede i skyvedør. Sjekk rundt hele innsiden baklukefalser.

Plagene jeg har hatt på av mine, er ubalanse i mellomaksling som kjennes ved pådrag og i hastigheter over 90-100.

2 av mine har hatt det, men disse har vært A2. Prisene varier mye, men denne motoren og i Trendutgave er nok ikke lettsolgt.

Spør i vei om det er mer du lurer på.

Posted

De fleste merker ikke ubalansen i mellomakslingen. Måtte selv krangle med BOS før de innrømte at det ikke var perfekt.

Koster ca 4-5000 å balansere på nytt hvis du plukker den ut selv. Da kommer den nylakkert tilbake fra for eksempel Powertrain, og eventuelt slitte ledd er byttet.

Trend er ikke en simpel utgave, og man kan finne trend der det er valgt bra med utstyr.

Velger du en Vito, kan den være mye simplere utstyrt enn viano.

Ambientepakken består av luftfjæring, automat,skinnseter, treverk, mørke ruter/privacy windows (tror jeg) pluss noe til.

Parksensorer bak er kjekt å ha, skyvedører begge sider er viktig for noen, eberspächer dieselvarmer synes jeg er viktig.

Luftfjæring på 639 er veldig bra og solid, men 638 er den ikke særlig driftssikker.