Guest egon Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Er det riktig at ,halv-syntetiks olje er pase bedre på en 300td,90mod som er gått 466.000km.Den tidligere eier hadde erfaring med det,hvis jeg skal bruke full syntetisk kan få probleme med luft ventilene eller motor skal "tike",(hanbrukte siste 3år VALVOLINE halv syntetisk)og kan jeg bruke den ny SHELL full syntetisk 10-40 for disel motore eller CASTROL LIGHTEK10-40 full syntetisk,pgr kan få en av de for god pris. TAKK FOR SVAR.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Oljediskusjoner er alltid spennende. Jeg brukte Mobil 1 helsyntetisk som jeg kjøpte på Smart Club på min E300TDT, 5-50 er det vel. Gikk fint det, men den hadde gått en god del kortere da. Vil ikke tro du får problemer med fullsyntetisk på din heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Oljediskusjoner er alltid spennende. Jeg brukte Mobil 1 helsyntetisk som jeg kjøpte på Smart Club på min E300TDT, 5-50 er det vel. Gikk fint det, men den hadde gått en god del kortere da. Vil ikke tro du får problemer med fullsyntetisk på din heller. det er nå en gang sånn at MB spesifiserer bruk av helsyntetisk olje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts