Jump to content

hmm skulle hatt 400tusen nå!!


Enebakk

Recommended Posts

Den var bare helt rå..!!

AMG er bare konge på styling, nøytralt men allikevel nok til å gjøre en "kjedelig" MB om til noe helt nydelig..... det interiøret er noe av det fineste jeg har sett på lenge.....fikk faktisk lyst på 210 jeg også når jeg så den...... må bare finne finnlandshettå først... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Forstår egentlig ikke folk som spanderer 400000+ på en bilmodell(W210) som ruster......

 

 

Ikke begynn den diskusjonen igjen!! Bertel O Steen fikser og reparerer inntil 8 ÅR gamle 210 biler!!! Mange andre bilmerker er nesten klar for opphuggingen når de er blitt så gamle!!!!

 

Dessuten er 210 bilene en drøm å kjøre og eie!!!  Har hatt vår 210 bil i 1,5 år nå, og har kun hatt en hovedservice på Bertel O Steen til 4-5000,-!!!  (Og da byttet de også en glødeplugg inkludert i den prisen). Har hatt 300 TDT S124, var kjempefornøyd den gang, men hadde ALDRI byttet ut 210en med en 124 bil igjen!!!!!

 

Dessuten så synes jeg faktisk at denne var ganske rimelig, er ikke mange fullpakkede E320T CDIer å få fatt i!!!! Denne var RÅ!!!

Link to comment
Share on other sites

Ikke begynn den diskusjonen igjen!! Bertel O Steen fikser og reparerer inntil 8 ÅR gamle 210 biler!!! Mange andre bilmerker er nesten klar for opphuggingen når de er blitt så gamle!!!!

 

Jeg er også ganske lei av den diskusjonen, men det er langtfra så rosenrødt som du skal ha det til.

 

Sjefen min har en '01 200T Kompressor. gått 250.000 km. De skal ta en masse på dører og bakluke, men ei diger blemme på panseret (ingen som helst tegn til steinsprut der), rustne hjulbuer på begge forskjermer, og litt annet 210-plukk skulle de ha 20.000 for å fikse. Det var visst billig, siden de da allerede hadde bilen inn. Greit nok at den har gått langt, men man må kunne forvente mer før de begynner å ramle fra hverandre.

 

 

Fet bil øverst her forresten. riktig motor også :-) Det kjedelige er at nå kommer jo 220 CDI med nesten like mye krefter.

Link to comment
Share on other sites

 

Fet bil øverst her forresten. riktig motor også :-) Det kjedelige er at nå kommer jo 220 CDI med nesten like mye krefter.

 

There is no substitute to cubic inches. :lol:

 

Jeg er meget skeptisk til dette med å ta ut så mye effekt av en forholdsvis liten motor. Det er jo ikke mange år siden samme motor kom med 125 hk, og vi syntes det var rått. At de nå tar ut 170 hk (og sikkert snart 200 med chip) av samme motor må da være nær grensen av hva som går an.  Jeg vil mye heller ha en 3-liters V-6 på 190 hk enn en 2,1 liters firer på 170.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget skeptisk til dette med å ta ut så mye effekt av en forholdsvis liten motor. Det er jo ikke mange år siden samme motor kom med 125 hk, og vi syntes det var rått. At de nå tar ut 170 hk (og sikkert snart 200 med chip) av samme motor må da være nær grensen av hva som går an.  Jeg vil mye heller ha en 3-liters V-6 på 190 hk enn en 2,1 liters firer på 170.

 

+1!! Jeg er mye mer komfortabel med slitestyrken på en 3 liters dieselmotor med 88hk. Spøk til side, tiden vil vise hvor slitesterke disse motorene er. Jeg håper vi blir positivt overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Uten sammenligning forøvrig vil jeg si at den første virket veldig dyr i forhold til mine foreldres nylig innkjøpte 2003 E270CDI. Jeg ville i tillegg vært skeptisk til å kjøpe en bil som tydelig var så "jobbet" med - dels fordi man aldri vet hvor godt arbeid andre gjør, og dels fordi det nesten blir som å kjøre noen andres bil...

 

Felgene var ikke helt etter min smak, men farge og styling forøvrig SÅ i hvertfall bra ut i mine øyne :)

Link to comment
Share on other sites

 

Fet bil øverst her forresten. riktig motor også :-) Det kjedelige er at nå kommer jo 220 CDI med nesten like mye krefter.

 

There is no substitute to cubic inches. :lol:

 

Jeg er meget skeptisk til dette med å ta ut så mye effekt av en forholdsvis liten motor. Det er jo ikke mange år siden samme motor kom med 125 hk, og vi syntes det var rått. At de nå tar ut 170 hk (og sikkert snart 200 med chip) av samme motor må da være nær grensen av hva som går an.  Jeg vil mye heller ha en 3-liters V-6 på 190 hk enn en 2,1 liters firer på 170.

 

Jeg vil jo tro det har skjedd mer siden 220CDI kom med 125 hk enn at de har chippet ut en del hester til. Motoren har gått mange år nå,  så de har hatt god tid på å finne svakheter og forsterke disse. jeg føler meg rimelig trygg på at mercedes ikke tar ut mer enn hva som er forsvarlig, men må nok inrømme at jeg er ganske enig med deg for det :-)

Dessuten blir jo lyden noe helt annet da.

 

Er ikke tidlige 320CDI rekke6?

Link to comment
Share on other sites

Forstår egentlig ikke folk som spanderer 400000+ på en bilmodell(W210) som ruster......

 

 

Ikke begynn den diskusjonen igjen!! Bertel O Steen fikser og reparerer inntil 8 ÅR gamle 210 biler!!! Mange andre bilmerker er nesten klar for opphuggingen når de er blitt så gamle!!!!

 

Dessuten er 210 bilene en drøm å kjøre og eie!!!  Har hatt vår 210 bil i 1,5 år nå, og har kun hatt en hovedservice på Bertel O Steen til 4-5000,-!!!  (Og da byttet de også en glødeplugg inkludert i den prisen). Har hatt 300 TDT S124, var kjempefornøyd den gang, men hadde ALDRI byttet ut 210en med en 124 bil igjen!!!!!

 

Hadde ikke tenkt å begynne noen diskusjon,snarere fastslå et faktum.Jeg var selv i markedet og så etter W210 for et drøyt år siden,men må si jeg ble skremt av diverse oppringninger der selger opplyste om at dører ,panser og koffertlokk var byttet på grunn av rust!Det er også et trist syn å se alle "rustreparerte" W210-bilene rundt omkring med til dels graverende fargeforskjeller.Nei,jeg gikk heller til innkjøp av en reserve/hobby W124-bil,og venter heller til W211 kommer ned på et akseptabelt prisnivå!

Link to comment
Share on other sites

Personlig hadde jeg blitt mer skremt av at noen IKKE hadde bytta nevnte deler pga rust da ALLE 210er ruster. Noen tidligere enn andre pga dårlig vedlikehold/vask. Når disse tingene er byttet, ja hva er du da redd for???

Link to comment
Share on other sites

Hva jeg da er "redd" for?Punkt 1,at jeg aldri ville hatt en så ny bil med rustproblemer,uansett om disse er reparert.Også teknisk ser jeg at denne modellen har problemer ukjent for en W124-eier.Punkt 2,i fasen da jeg vurderte W210 prøvde jeg etter beste evne å få meg til å like formen på bilen,men dessverre lyktes jeg ikke.Jeg er av den oppfatning at Mercedes var på villspor designmessig på den tiden,noe også datidens S-klasse(er det W140 den heter?) er et bevis på.

Link to comment
Share on other sites

....Jeg er av den oppfatning at Mercedes var på villspor designmessig på den tiden,noe også datidens S-klasse(er det W140 den heter?) er et bevis på.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: W140 er jo bare en forvokst W124 designmessig!!!

Link to comment
Share on other sites

....Jeg er av den oppfatning at Mercedes var på villspor designmessig på den tiden,noe også datidens S-klasse(er det W140 den heter?) er et bevis på.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: W140 er jo bare en forvokst W124 designmessig!!!

 

+1

140 er en annen og eldre generasjon design enn 210 er

Link to comment
Share on other sites

Kan forstå deg på punkt 2 hvis du ikke liker utseendet. Man kjøper jo ikke en bil man synes er stygg  :wink:

 

Riktig!!Nå er jeg såpass ihuga entusiast at jeg vil påstå at det ikke fins stygge MB-modeller,men det er klart at man har sine personlige favoritter!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...