IAD Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Hei, Fra bensinbiler har jeg erfaring at Tysk bensin er bedre enn norsk. (sprekere bil og lavere forbruk) Men hva med diesel. Er det noen forskjell her? Quote
FrodeS Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Hei, Fra bensinbiler har jeg erfaring at Tysk bensin er bedre enn norsk. (sprekere bil og lavere forbruk) Men hva med diesel. Er det noen forskjell her? Store forskjeller. Det er mye mer drit i norsk diesel enn i f.eks. svensk. Fyll _full_ tank i Sverige en gang og se forskjellen. Dieselen demmes ser ut som vann, mens vår ser ut som noe gul-grønn gøgge i forhold. Jeg har ikke målt noe forbruk, og det kan godt være placebo, men det føles som om bilen liker svensk diesel bedre. Jeg synes også jeg kan merke ganske store forskjeller fra tank til tank når jeg fyller her hjemme også. Da jeg kjørte patrol VET jeg det var store forskjeller på diesel fra statoil og andre. Fylte jeg på statoil, så veltet det ut med svart røyk bak. noe bedre med shell sin. Best var Fina sin diesel, da var det knapt antydning til svartrøyk i det hele tatt uansett turtall og belastning. Quote
Sven Håkon Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Jeg fylte noe 'superdiesel' ved en feil i Tyskland en gang - dyreste dieselen jeg noengang har fylt, og i tillegg virket det som om den brukte mer! Quote
Olav Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Er nok kvalitetsforskjeller ja. Både jeg og brodern var faste kunder på en bensinstasjon som ble nedlagt. Da vi flyttet over til en annen stasjon og (annet selskap) merket vi bedre gange og muligens bedre ytelse. Quote
Recommended Posts