Guest Andreas Hansen Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 er det mulig å få bilen litt spenstigere? mer hk? har hørt at det ikke er mye man kan gjøre med den. stemmer det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Mye en kan gjøre men det koster penger... Trimmig er generelt kostbart og med K-jetronik innsprøytning så blir det ikke mye bedre...... luftfilter og "effektanlegg" er bortkastede penger og gir deg ingenting, tror du vil få mye mer på å få motoren opp på "ny" standard dvs overhaling, hvis den er gått noen km så er det ihvertfall ikke vits i noe trimming uten å ta motoren for seg først og sjekke at den ikke lekker i alle bauer og kanter...... Bytte av motor er vanskelig å få godkjent hvis du ikke oppretter kontakter som kan skaffe papirer på at det er bygget slike før etc for en får ingneting av BOS. Flere i klubben har satt på turbo, da må du først sette deg skikkelig inn i sakene før du gjør noe som helst, det er masse hk å hente på turbo men litt avansert slik at du bør ha litt innsikt før en begynner på noe slikt..... Nå begynner også de større 124`ene å rase i pris så, se på Alexander som har sin 3,4 AMG til salgs for 89` tror jeg det var...... da kan du spørre om det ikke svarer seg heller å selge 230`en å kjøpe noe større..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andreas Hansen Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Går da ikke an å selge 230ven !? er jo den fineste bilen som er laget. og mest trofaste. den har jo bare gått 320tusen. har hat den på verksted i tyskland å de sa den var tip top i stand. men den stopper når spedometeret viser 210. kunne gått gått litt fortere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Men da må du regne noen tusinger, begynn å overhale motoren i første omgang, med litt porting av topp etc, dette er pri 1 ihvertfall hvis den er gått over 320`km, da er det nok glip på ventiler, slitasje av løftere og lager, blåser forbi stempel etc.... du mangler sikkert 20hk bare på at motoren "lekker"....... En tur på Dyno vil bekrefte om antall hk er der de skal, altså i motoren og ikke andre plasser... Har den alle 130hk i god behold så kan du gå videre med andre ting feks andre kammer, eksosanlegg og evt bytte ut K-jet med datasprut, da kan du kjapt få deg vel 20-30hk....men som sagt det koster å begi seg ut på tuning...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Og vil du ha høyere toppfart må du gjøre noe med utvekslingen. eventuellt 5 trinns kasse. (manuell) Er turtallet som stopper en 230E på autobahn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andreas Hansen Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 noen som kan selge meg no mer turtall her? par tusen hadde vært bra..... Problem: Øl er usedvanlig blast og smakløst. Årsak: Tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Gulvet beveger seg. Årsak: Noen bærer deg ut. Tiltak: Finn ut om du blir tatt med til en annen bar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.