Jump to content

Bakluke med integrert sopiler

Guest Andreas Hansen

Recommended Posts

Jeg regner med det er versjonen hvor selve lokket går nedover slik at det blir en spalte i bakluka du tenker på? Jeg har sett det til salgs så jeg vet det er mulig å få tak i. Husker ikke hvor dog. Har til og med sett det på en bil her i Norge!

Den peneste spoileren synes jeg er AMG ducktail utgaven. Erebuni har en kopi:

http://www.erebunicorp.com/wings/mercew124.htm

(Den til venstre)

Om det er den som går ned i lokket, så går/gikk det en i bergen.

Personlig synes jeg ducktail fra AMG er penere, men smaken er jo som baken. ;)

• 1 month later...

For en hel skokk år siden fantes disse spoiler-baklokkene i den berømte store tyske styling-bibelen, fra et firma som het D&W. Vet ikke om de finnes ennå, uansett er vel dette blitt for gamle deler til at de står i katalogene. "Alle" skulle ha D&W-katalogen den gang, like mye på grunn av at alle bildelene ble presentert av unge fremadstormende damer som hadde hatt veldig lite penger med seg i butikken da de skulle kjøpe klær...

Når det gjelder coupe kontra sedan så tror jeg det er litt mykere fasong rundt kanten på bakruten på coupemodellen enn sedanen, og det kan også være forskjell i lengden på selve lokket - coupekarosseriet er hvis jeg husker riktig 7 cm kortere enn sedankarosseriet på 124-serien. Men det skal sies at jeg solgte min 300E i 1998 og min 300CE i 2002, så jeg kan huske feil.

MVH Tore