heiti Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 God aften godtfolk. Har da en M104 motor som er blitt veldig vanskelig. Kjørte den ganske mye på torsdag(12.12.13), og når jeg skulle starte den igjen på søndag (15.12.13) så ville den plutselig ikke starte. Endte derfor at jeg kikka den ganske tom for strøm. Når jeg gikk ut fra bilen luktet det ganske sterk bensin-lukt. Bilen går helt fint med mindre slusene i himmelen VIRKELIG åpner seg, da kan jeg merke at spjeldet henger igjen litt så jeg må jukke på gassen for og få mer åpning. Det lukter forsåvidt litt uforbrent til tider, mer enn før. Forslag til hvor jeg burde begynne? Håper virkelig noen kan hjelpe, er surt og måtte kjøre volvo
Tor Inge Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 Lednings nett, plugg ledninger og OVP rele. Har hatt litt samme symptomer på min 280, men ikkje så gale at den ikkje vil starte. Er det ingen tenning i det heile eller litt av og til før den dør ut igjen?
modzona Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Ledningsnettet på disse motorene er svært dårlig. Gjelder også til spjell og nedre til dynamo og startmotor. Hvis du har fått med papirer på bilen. Gå over dem å se om du finner ut om noe av dette er byttet. Er usikker på hvor du kan finne produksjonsdato på selve ledningsnettet. Med litt googling burde du klare å finne det ut. Står gjerne på en lapp ved tilkobling av hovedkontakt. rundt batteri?
heiti Posted December 18, 2013 Author Posted December 18, 2013 Den drar helt fint i rundt, å den gir antydning til tenning. Det er akkurat som den VIL starte, men den bare mangler noe. Å jeg kunne helt fint akseptert at ledningsnettet var ødelagt, men her er det jo bare etter den har stått en stund, den fungerer jo helt fint til vanlig. Men har som sakt slitt med litt "lagg" på spjellet når det er veldig vått.
Marevan Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Den drar helt fint i rundt, å den gir antydning til tenning. Det er akkurat som den VIL starte, men den bare mangler noe. Å jeg kunne helt fint akseptert at ledningsnettet var ødelagt, men her er det jo bare etter den har stått en stund, den fungerer jo helt fint til vanlig. Men har som sakt slitt med litt "lagg" på spjellet når det er veldig vått. Sliten bensinpumpe? Mangler trykk etter å ha stått en stund?
heiti Posted December 20, 2013 Author Posted December 20, 2013 Sliten bensinpumpe? Mangler trykk etter å ha stått en stund? Har sjekket litt rundt om nå. Mangler en sikring i OVP, den som er der er 15amp. Klippet opp strømpene rundt lednngsnettet t motoren, utrolig mange ledninger var sprukket. Dette har nok ikke skjedd de dagene den ikke ble kjørt, og den har funket før i veldig kraftig regnvær. Har noen ett tips for og få den kjørbar, mens jeg fikser ledningsnettet?
bska Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 det som skjer er at de ledningene som blir utsatt for varme mister isolasjon og kortslutter derfor er også pluggbytte på disse motorene en potensiell ledning-fuckup iom coilene står over pluggene noen ganger brenner coilene også
heiti Posted December 21, 2013 Author Posted December 21, 2013 Er slangen med rødt rundt seg vakumslangen til bensintrykksregulatoren? det luktet bensin av den etter litt kjinning. motoren har nå begynt å smelle litt når jeg kjinner. Byttet sikringi OVP.
modzona Posted December 21, 2013 Posted December 21, 2013 Er ikke sikringen i OVP som er problemet på disse. Er selve loddingen. Hvis du ikke kjøper nytt kan man åpne disse å lodde dem på nytt. Ang bildet. Jeg er ikke sikker. Men det er nå en vakum slange du har ringet rundt. EDIT: Ja det er bensintrykkregulatoren. Her er litt mer info om den. Med blant annet bosch delenr. Det kan høres ut som at du burde prøve å bytte denne. HOW-TO: Replacing M119 / M104 fuel pressure regulator
heiti Posted December 22, 2013 Author Posted December 22, 2013 Synes og ha lest en plass at en kar hadde defekt OVP, han koblet så bare relet ut så bilen funket fint i mens han ventet på nytt rele? Altså, kan bilen funke uten OVP?
bska Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 det høres ut som du har et coil / ledningsproblem det lukter bensin fra regulator slangen fordi den går til innsuget feil på overspenningsvernet resulterer ofte i fuecut, høres ikke ut som det er problemet
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now