Aleks Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Hvorfor ble/er vi MB-Entusiaster? Jeg lurer mange ganger på hva som gjorde at vi ble entusiaster? For min egen del, må vi tilbake til 60 tallet. Da rullet det biler her i landet som. Wartburg, Simca,Opel, Folkevogna, Anglia , Volvo,Skoda, Volga (populær taxi på den tiden ) DKW nå kales den for Audi, noen AM Car, og selvførgelig Mercedes. For EN BIL det var på den tiden (kokurrentene har tatt kraftig innpå, desverre ).Den Mercedesen som jeg falt for det var en W112 300SE 1962 mod. det var bil det, da man satt i bilen og så lange fine panseret med Stjerna der fremme, komforen , treveket det hvite elfenben ratte og ikke minst ( fortsatt varemerke til Mercedes DØRENE ) den lyden folkens den var bare LÆKKERT. det er det fortsatt. Det var ingen biler som kom i nærheten, det var tider det , Sukk. Da ble jeg Entusiast. Hva er din grunn? Del den med oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Jeg kjørte taxi i Stavanger tidligere og etter et par år i Volvo 940, Honda Accord og Caravelle fikk jeg sjansen i en 250D (124) og da var det gjort. Ville ikke kjøre annet enn MB og fant ut at jeg ville ha MB privat også. Etter dette ble det ca. 10-11 år i 124 (250D og 300D), 210 (290TD, 220CDI, 200CDI) og 211-drosjer (220 CDI). Ja, også en Vito da. Privat ble det først en 95 C180 Esprite, 97 E230, 03 E220CDI og nå en 06 E200TK+ Mercemann på min hals Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Mitt første møte med Mercedes var i mine første år. Noen slektninger ferierte os oss, og de kjørte Mercedes. Vi ble med på biltur, og det var stor stas. Nå må det sies at det hadde sikkert vært like mye stas om det hadde vært et annet merke da. Bildet under har alltid hengt på rommet mitt, og jeg husker tilbake på tiden med bilturer rundt i distriktet. Etter at jeg fikk førerkort har det vært mange forskjellige bilmerker. Men i likhet med Geggi begynte jeg å kjøre drosje etterhvert. Blant annet med en av de første W 124 som ble levert i landet. Jeg likte godt bilene, men syntes også at det var moro å kjøre noe annet. Men siden 1997 har jeg bestandig eid minst en Mercedes. Helt til nå i vinter da bo- og arbeidssituasjon gjorde at jeg måtte selge min kjære 230. Håper å komme sterkt tilbake, men samtidig må jeg si at kvaliteten på de senere årsmodeller skremmer meg litt. Og som Aleks sier, De andre har tatt kraftig innpå. Jeg kunne godt tenkt meg en bil av annet merke til bruksbil, men svært gjerne en Mercedes som kosebil. Da fortrinnsvis en eldre modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Vi dro mye på camping i 70 årene da jeg var en liten knott. Campingliv gir muligheter for å studere bilparken til de andre gjestene nøye. Husker godt da det rullet en 123 inn på plassen. DET gjorde inntrykk. Jeg kommer fra en "Volvofamilie" så MB interessen kom utenfra. Husker også godt 1985-87, gikk på videregående i Drammen under jappetida da 124 kom. En slik 300E i antrasittfarge var drømmen i mange år. Bilinteressen generelt kom vel av at jeg var første barnet i venneflokken til mine foreldre, de var unge, mye på farten og alle ville ha med meg på "tur". Når noen i hadde fått seg noe nytt, stakk de innom og jeg ble med på prøvetur osv. To ting fanget min interesse først, brummende lange amerikanske V8'ere og blanke velbygde MB'er. Biler med særpreg og sjel om du vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Kjøhl Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Jeg for min del hadde en ganske ny bil "Nissan Primera" 2000 modell, men i 2002 hadde vi lyst til å bytte bil, og hadde bare ett kriterie, vi skulle ha Tysk kvalitet. Så det ble mange og lange prøvekjøringer av BMW uten positivt resultat fra fruen (For sportslig mente hun) En dag reiste jeg innom Autostern i Oslo og fant en nydelig C200 1998 mod. og tok en prøvetur, Fra da var jeg FRELST, jeg stoppet utenfor jobben til fruen og ba henne komme ut, hun satte seg inn lukket døren og sa: Jepp dennne vil jeg ha. Så da var det bare for meg å returnere til Autostern og signere papirer. Etter dette har jeg hatt en 1998 E240 og i dag har jeg en 2000 mod. CLK200. Må vel innrømme at jeg savner E240'en, da det var en bil som ga meg alt (Inkl. bensinforbruk) Så, ja jeg er frelst på Mercedes Benz og kommer alltid til å være det. Ps. Når min sønn (3 år) passerer flere Mercedeser på en parkeringsplass før vi kommer til vår bil, sier han: Mercedes, Mercedes, Mercedes.....Kul Mercedes. Mercerdes har sjel, jeg tror det er noe av grunnen til at man blir Mercedes entusiast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Jeg ble entusiast 11 år gammel i 76. Min onkel og tante fra Oslo kom besøk i en nylig bruktanskaffet MB. Jeg vet det var en 190D, og tror det var en 67-modell (runde hovedlys med nesten firkantet blink/parklys under. Finner bak). Det var bil det.!! Treig, men gedigen i forhold til VW Variant som vi hadde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts