Jump to content

stabiliserings stag i plast?

Recommended Posts

Posted

Har hatt bilen inne til eu kontroll og fikk annmerkning på stab stagene bak på begge sider. Jeg dro for å handle delene og fikk utlevert nye stag laget i plast.

Så jeg lurte på om de skal være i plast til min bil eller om det går greit, har ikke sjekket hva som står på originalt ennå. Har en 94 mod c220.

Posted

Har hatt bilen inne til eu kontroll og fikk annmerkning på stab stagene bak på begge sider. Jeg dro for å handle delene og fikk utlevert nye stag laget i plast.

Så jeg lurte på om de skal være i plast til min bil eller om det går greit, har ikke sjekket hva som står på originalt ennå. Har en 94 mod c220.

Jeg regner med du ikke mener sabstagene (som går mellom høyre og venstre), men de små stengene som forbinder stabstag og bærearmer. På 124 (som jeg kjenner best til) er det kun slike stag bak, men disse kan man få både i metall og plast, så jeg vil ikke tro det er noe unormalt med plast på din heller.

Posted

Kjenner ikke til hvordan dette ser ut på C klasse, men til 124 leverer BOS plast versjonen, mens mekonomen kan også skaffe metall versjon.

Vær kritisk til denne merknaden. Vet om folk som har fått beskjed å bytte disse stabstak ledda på 124 uten at det foreligger fornuftig forklaring.