Jump to content

takluke til 190

Guest jørn

Recommended Posts

Guest jørn

hallo.. jeg har et problem med takluka mi, den går ikke opp.. når jeg trykker på knappen så hører jeg at motoren går, men det kommer bare en skrape lyd!! hva er det som er galt?? er det dyrt å reparere??

Og hvordan er det å bygge anlegg i 190??har hørt at det er no møkk pga bensin tanken.. hva burde men gjøre for å best lyd???

• 3 weeks later...
Guest w201-84

Sett inn to 10" i tett kasse på mellom 50 og 60 liter.delefrekvensen på sub'ene bør ikke være noe høyere enn toppen 100hz. Seff viktig med en stabil forsterker med bra trøkk. Du bør også koste på deg *JBL decade 6x9" i hattehylla som du også må kjøre på forsterker. Selv har jeg to 10" GAS ALpha(billige men låter bra) JBL Decade 6x9" og en forsterker på 4x200watt og anlegget låter bedre enn de fleste kompiser sine, dog ikke like mye trykk som i en golf men anlegget låter pent og kontrollert og bra trøkk inn i kupèn.

• 2 weeks later...
Guest aisha

går med bensintanken? går helt fint... ang takluka di så er det enten wire eller drevsatsen til motoren. har samme problem selv. drevsats til taklukemotor koster 590,- og wire med feste koster ca 800,-. wire er en smal sak å bytte drevsats vet jeg ikke.

Guest jørn

ok.. men nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en 190 til med elektriske ruter og ny takluke.. er det mye jobb å setter inn den nye takluke motoren og de elektriske rutene i 190en min??? og er det noen som har bygd om fra automat til manuel???? tenkte jeg skulle det

Guest 84-w201

skal ikke være veldig vanskelig å bytte motoren iallefall. bygge om til elektriske ruter ville jeg aldri i verden gjort for elektriske ruter er noe dritt. har bygd om til sveiv i min egen :D . skal du bygge om bilen fra automat til manuellt gir må du bytte svinghjul, koble om startsperra til automatkassa, tror du må ha en annen mellomaksling oxo. pluss bytte pedalsettet. masse jobb iallefall, men klart hvis du har god tid så går det jo an... hehe

Guest jørn

jeg skal kjøpe en dele bil som er manuell og har elektrise ruter og div.. så jeg burde ikke bygge om altså..men hva er det som er no dritt med elektrise ruter a??

Når elektriske ruter blir gamle kan mekanikken ryke eller motoren ryke. Det at motoren ryker er selvsagt noe eget for elektriske ruter, men jeg har de opplevd at mekanikken har ryki på biler med sveivevinduer også. Jeg hadde bygd om.

Guest jørn

jeg har helst lyst til å bygge om både til elektriske ruter og manuell kasse jeg, men synes du at jeg ikke burde det? men når jeg skal bytte den takluke motoren, er det bare å rive av det taktrekket eller er det noen "knep" som jeg burde kunne??