Jump to content

Turbohavari

Will

Recommended Posts

Fikk i turbohavari på 220'en i går. Heldigvis ingen deler som fløy "veggimellom" Ringte 24h vakta og fikk bilen inn på gulvet for å sjekke at det virkelig var turboen, joda kjempeslark i den. Han skal bestille ny med en gang Hvis den finnes i landet klarer vi antakeligvis å ha bilen på veien igjen i morgen får jeg beskjed om. Ringer inn i dag tidlig. Turboen måtte sendes fra Tyskland, men de er i god gang med å plukke ned den gamle. Siden bilen er over to år og gått ca 125000, har de allerede søkt om å få dette på garantien. En liten time senere ringer de og sier at garanti-rep er OK, men at de dessverre ikke rekker å montere på den nye turboen i dag. Grunnen?? Jo, når turboen kommer til Gardermoen med fly, må den ligge der nede i tre timer før de får lov å sende den videre.

Veldig bra jobba av BOS Ålesund. Lett å si at det er sånn det skal være, men synes de fortjener litt skryt også da. Men hva er grunnen til at pakker må ligge tre timer på Gardermoen før de kan sendes videre? Latterlig spør du meg...

Veldig bra jobba av BOS Ålesund. Lett å si at det er sånn det skal være, men synes de fortjener litt skryt også da. Men hva er grunnen til at pakker må ligge tre timer på Gardermoen før de kan sendes videre? Latterlig spør du meg...

Muligens fortolling? Eller det er først da neste bil/fly går oppover?