Morgan Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Hei Skal montere en pioneer avic-x1-BT og til det trenger jeg å finne en ledning til noe som heter Speed puls signal, lurte på om noen der ute vet hvor jeg kan finne den i bilen og hvilken fargekombinasjon den har. Bilen den skal monteres i er en C-180 W202 94mod. Mvh. Morgan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Nilsen Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Har samme spiller ,har ikke koblet den til. Avicen er utrolig nøyaktig uten denne alikevel, bortsett fra tuneller etc. Speedpulse til å koble bak på speedometer koster ca 2000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Er det ikke bare å finne en bil som har cruisekontroll hos en hogger og ta speedsesoren fra den? Den er vel skrudd inn på baksiden av speedometeret. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted June 1, 2006 Author Share Posted June 1, 2006 Hmm.... trodde alle mercedeser som ikke har speedometervaier det vil si elektronisk speedometer hadde en elektronisk giver som måler farten. Det er vel det samme signalet jeg trenger som taxiene bruker på telle apparatet deres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Hmm.... trodde alle mercedeser som ikke har speedometervaier det vil si elektronisk speedometer hadde en elektronisk giver som måler farten. Det er vel det samme signalet jeg trenger som taxiene bruker på telle apparatet deres. Det mener jeg også. Tror det enkleste vil være å dra til en bilstereomontør. Brodern gjorde det med sin og det kostet han 500,-. Holder du til i Oslo ville jeg ha reist til Fair Mont eller CenCom. De vet det garantert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Plukker opp en gammel tråd her.... Er selv på jakt etter speed puls signal og har cruise kontroll. Etter det jeg forstår skal dette signalet finnes bakpå speedo'en, men hvor? Det jeg trenger ett puls signal tilsvarende det som går fra ECU'en til turtelleren. Er det noen som har rotet med dette ? EDIT: fant noe mer i DIY delen av forumet: http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10044.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Utetempen i nyere 124'er har noe som heter "Hall speed sensor". Vet ikke om det har noe med dette å gjøre, men det slo meg bare plutselig. Denne leser hastigheten til bilen og justerer visningen i displayet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Halvorsen Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Jeg skal montere en såkalt first gear switch module på SL'en, slik at den bruker 1 gear. Da må det hentes ut speed signal. Dette mener jeg skal hentes ut fra en ABS kabel..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Det kan nok stemme det Kjetil, for hastigheten blir vel hentet fra diffen bak....så da er det bare å følge den kabelen inn i bilen...??.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Signalet fra diffen er for svakt til mitt bruk - har prøvd. Får se om jeg får rota meg bak speedo'en i helga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts